بار دیگر اهالی محله هرندی واقع در جنوب تهران با تجمع در خیابان اعتراض خود را به مسئولان شهری گوشزد کردند: از حضور معتادان و فروشندگان مواد مخدر خسته شدیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تجمع مردم در اعتراض به آسیب های آشکار اجتماعی در محلات خود، موضوع تازه ای نیست. اهالی محله هرندی که شهرداری تهران می گوید چهره این محله را از معتادان و کارتن خوابها پاک کرده، بارها اعتراض کرده اند که آخرین آن، امروز بود. حدود 100 نفر از اهالی محله هرندی در خیابان شوش تجمع کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی از مسئولان خواستند جلوی فروشندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر را بگیرند.

علی محبی، یکی از معتمدان محلی به مهر گفته: محله قدیمی شهید هرندی که قلب پایتخت است به پاتوقی برای خلافکارها و دزدها بدل شده است، کسانی که آرامش روانی و جانی ما را تهدید می‌کنند و کارشان به جایی رسیده که رسما اینجا را پاتوق خودشان می‌دانند.
او گفت: ما واقعا نیازمند کمک هستیم. تنها درخواست ما از مسئولان این است که ما را از شر این معتادان نجات دهند. ما می خواهیم با اراذل و اوباش، قاچاق‌چی‌ها، موتورسوارهای مواد فروش که در طول شبانه روز توی محله ویراژ می‌دهند و معتادان برخورد جدی شود.
رحیم عباسی یکی دیگر از معتمدان محلی نیز می گوید: اینجا محله ماست؛ ما ۴۰ سال است که اینجا زندگی می‌کنیم. ما نمی‌توانیم محله مان را رها کنیم. الان به خاطر همین معتادان و قاچاقچیان قیمت خانه در محله ما از همه جای تهران ارزان‌تر شده است.
محسن کثیری یکی از کسبه محله شوش نیز با انتقاد از نیمه تمام ماندن اقدامات صورت گرفته برای جمع آوری معتادان می‌گوید: بخش قابل توجهی از معتادان توسط شهرداری و نیروی انتظامی جمع شد، اما متاسفانه بعد از آن پای بسیاری از معتادان به محلات باز شد و میزان سرقت و ناامنی در محله‌ها افزایش پیدا کرد.
او می گوید: چندی است خود اهالی دست به کار شده‌اند، شب‌ها با موتور در محله گشت‌زنی می‌کنند و مواد فروشان و معتادان با دیدن آن‌ها پراکنده می‌شوند.
این تجمع با حضور ماموران کلانتری ۱۱۶ مولوی به پایان رسید و قرار شد تا اهالی با نوشتن و امضای استشهادنامه و شرح انتقادها و گلایه‌ها، منتظر اقدامات نیروی انتظامی باشند.
پیش از این، شهردار تهران در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود به ثمر رساندن طرح هایی مانند ساماندهی محله هرندی نیاز به صبر و حوصله و مشارکت مردم و سایر مسئولان دارد. مشاهدات عینی خبرنگار ما حاکی از این است که هنوز در معابر این منطقه، معتادان متجاهر دیده می شوند و تعدادی از کارتن خوابها نیز در این محله شبها را در معابر به روز می رسانند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 1
    تا وقتی که این شعار مسخره که اعتیاد جرم نیست بیماریست را بدیم وضع همینه و هیچ دستگاهی عملا نمی تونه باهاشون برخورد کنه،بیشتر کشور های دنیا اعتیاد جرمه و معتاد و مواد فروش جرات نمی کنند که این طور در خیابان پرس بزنند ولی اینجا به خاطر این شعار مسخره معتادان راحت جولان می دهند و حتی در انظار عمومی مواد مصرف می کنند