رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر کرج گفت: سهولت در زندگی و عدم تداخل وظایف و حقوق شهروندی با یکد یگر در شهر های بزرگ که با رشد و توسعه سریع همراه هستند در کنار پذیرش قانون امکانپذیر است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سعید مصطفایی اظهار داشت: مردم برای زندگی بهتر در شهرهای بزرگ باید با فرهنگ و قوانین شهر نشینی آشنا باشند، هر چند قوانین و مقررات در کشورها و مناطق مختلف متفاوت است اما همین ضابطه ها موجب آرامش ساکنان شهر به عنوان یکی از ملزومات زندگی در این دوران می شود.

وی گفت: تصویب قوانین جدید با توجه به شرایط امروزی شهرها می تواند به حل معضلات آنها کمک کند، برای مثال تصویب قوانین دوچرخه سواری علاوه بر حل معضل ترافیک در شهرهای بزرگ موجب کاهش آلودگی هوا نیز می شود.

این مسئول بیان داشت: در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک دنیا مسئولان با وضع قوانین خاصی شهرنشینان را به استفاده از دوچرخه به جای اتومبیل های دودزا تشویق می کنند، در این کشورها قوانین به گونه ای تنظیم شده است تا رفتارهای شهروندی حداکثر میزان آرامش و مطلوبیت معیشتی را برای جامعه به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر عنوان کرد: حقوق شهروندی آمیخته ای از وظایف و مسئولیت های ساکنین شهر در قبال یکدیگر است و این حقوق در قالب شهرنشینی پیشرفته تعریف می شود که در قبال این حقوق مسئولیت هایی نیز به شهروندان واگذار می شود.

وی افزود: جامعه نیازمند مقرراتی است که روابط تجاری، مالکیت، شهرسازی و... را ساماندهی کند و حقوق و مسئولیت هایی را به شهروندان گوشزد کند، شهرنشینان زمانی که به وظایف خویش در قبال یکدیگر عمل کنند به شهروند ارتقا پیدا می کنند.

مصطفایی تاکید کرد: مسئولیت های فردی و اجتماعی و وظایف مدیران شهری و دولت ها همگی در این حوزه از مطالعات تبیین می شود تا هرکس با حرکت در مسیر قانون و رعایت مسئولیت های خود، به رشد و توسعه زیرساختهای اجتماعی شهر کمک کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =