وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه‌ای از تحریم بانک تجارت ایران خبر داد.

به گزارش خبرآنلاين، اين اقدام خصمانه آمريکا همزمان با تحريم بانک مرکزي ايران از سوي اتحاديه اروپا است. به گزارش بی بی سی، اين اتحاديه در نظر دارد فهرستي از اسامي افراد و نهادهاي تحريم شده را نيز فردا اعلام کند. نهادهايي که يکي از آنها بانکي ايراني در فرانسه است. گزارشگر اين رسانه انگليسي پيش بيني می‌کرد که اين بانک، «تجارت» باشد.
ساعاتي پس از اين اخبار بود که در رسانه هاي آمريکايي خبر تحريم بانک تجارت از سوي وزارت خزانه داري اين کشور، عنوان شد. همچنين وزراي خارجه و خزانه داري آمريکا در بیانیه‌ای از تحریم‌های اتحاديه اروپا عليه ايران، حمايت کردند.
ادعاي آمريکا براي اعمال اين تحريم جديد، ارائه خدمات مالي بانک تجارت به نهادهاي تحت تحريم در ايران، است. آمريکا که در ادامه روش‌های خصمانه‌اش در تحريم چهار بانک اصلي ايران، بانک تجارت را نيز به آن‌ها افزوده است، علت ديگر اين تحريم را ارائه خدمات مالي براي تامين فعالیت‌های هسته‌ای ايران عنوان کرده و آورده است: بانک تجارت ميلياردها تومان را براي فعاليت هسته‌ای ايران جابه‌جا کرده است.
شبکه تلويزيوني فارسي زبان بی بی سی با انتشار اين خبر متذکر شد که بانک تجارت تا کنون از سوي شوراي امنيت تحريم نشده ولي هر نهاد اروپايي يا آسيايي که با بانک تجارت همکاري کند، دسترسی‌اش را به بازار مالي آمريکا از دست می‌دهد.
شعف رسانه‌های بيگانه و سران کشورهاي اروپايي و آمريکايي از اعمال فشار بر ايران گوياي نقض بي طرفي آن‌ها از يکسو و رد ادعاهايشان مبني بر آمادگي بر حل مسائل في مابين بر سر ميز مذاکره است. چرا که جمهوري اسلامي ايران تا کنون بارها نسبت به ادامه مذاکرات هسته اي با 1+5 اعلام آمادگي کرده است.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195409

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    0 3
    ما که با آمریکا معامله ای نداریم همه ما را تحریم کند