خبر معادل شدن مدارک کارشناسی دانشگاه پیام نور، با واکنش های این دانشگاه و دانشجویانش مواجه شد.

دیروز علی عباسپور تهرانی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرآنلاین به مسوولان دانشگاه پیام نور هشدار داد تا یا ظرفیت های اعلام شده را کم کنند و یا مجلس مدرک کارشناسی این دانشگاه را معادل اعلام می کند.

کاربران خبرآنلاین در نظراتی که برای این خبر و پاسخ دانشگاه پیام نور گذاشته اند، از عاقبت مدرک دانشجویان فعلی پیام نور اظهار نگرانی کرده اند.

اما عباسپور، در پاسخ به کاربران خبرآنلاین می گوید طرح مجلس برای معادل شدن مدرک کارشناسی پیام نور، عطف به گذشته نمی شود. 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: "مشکل در افزایش ظرفیت برای کنکور امسال است. پیام نور ظرفیت 80 هزار نفری رشته های فنی را 70 درصد افزایش داده و به 136 هزار نفر رسانده است. ما در تمام دانشگاه های دولتی هم چنین ظرفیتی برای رشته های فنی نداریم. حالا پیام نور با چه امکاناتی می خواهد این همه دانشجوی فنی پذیرش کند؟ رشته های فنی احتیاج به آزمایشگاه و کارگاه دارد. هیات علمی مجرب نیاز دارد. اما نسبت هیات علمی به دانشجو، در پیام نور یک به 800 است."

او در پاسخ به چند کاربر خبرآنلاین که نوشته اند اگر می دانستند چنین اتفاقی برای مدارک پیام نور می افتد، اصلا وارد پیام نور نمی شدند، گفت: "اگر طرح ما تصویب شود، مدارک ورودی های سال 90، معادل می شود. مدارک دانشجوهایی که تا الان زحمت کشیده اند، سرجای خودش هست و تغییری نمی کند."

عباسپور همجنین خطاب به داوطلبانی که مشغول انتخاب رشته هستند، گفت: "داوطلبان حتما این موضوع را مدنظر قرار دهند که مجلس در مورد ورودی‌های امسال به بعد دانشگاه پیام نور و تبدیل مدرک آن‌ها به مدرک معادل تصمیم‌گیری می کند. مگر آن‌که با سیاست‌های منطقی از سوی مسئولان این دانشگاه برای سامان دادن به کیفیت آموزش بینیم. آنها باید ظرفیت ها را کم کنند تا ما مجبور به تصمیم گیری برای مدارک این دانشگاه نشویم."

سخنگوی کمیسیون: مدارک پیام نور باید تجدیدنظر شود

از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته مدارک دانشگاه پیام نور نیازمند تجدیدنظر است.

نورالله حیدری دسنایی به ایسنا گفته است: "موضوع افزایش ظرفیت در دانشگاه پیام نور را هفته آینده در جلسه کمیسیون بررسی می‌کنیم. دانشگاه پیام نور موفقیت‌هایی داشته است، اما در شاخص‌هایی مثل تعداد هیات علمی و برنامه، تفاوت فاحشی با دیگر دانشگاه‌ها که همان رشته‌های آموزشی را ارائه می‌کنند، وجود دارد و اگر همین وضع ادامه یابد احتساب سطح یکسان مدرک این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌ها، غیرکارشناسی و به دور از انصاف است."

به گفته او این‌که این وضعیت نیاز به تجدیدنظر دارد: "ما دشمن پیام نور نیستیم اما حمایت از پیام نور نیز باید منتج به نتیجه کیفیت باشد، این در حالیست که ما به عنوان کمیسیون آموزش مجلس، باید به کیفیت آموزش توجه کنیم. صرفا نمی‌خواهیم خروجی دانشجو داشته باشیم بلکه می‌خواهیم فارغ‌التحصیلان ما فرهیخته و باسواد باشند. با امکانات موجود و شرایط فعلی چنین امری حاصل نمی‌شود و اگر پیام نور تمکین نکند، پیشنهاد تبدیل مدرک این دانشگاه به مدرک معادل را بررسی می‌کنیم."

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mehdi IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    2 1
    دانشگاه پیام نور که خیلی بهتر از دانشگاه علمی کاربردی وغیر انتفاعیه.
  • مهدی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    لکه ننگ بر پیشانی خبرآنلاین چسبیده شد دانشجویان پیام نور آنقدر به موضوع واقف هستند که بدانند دلایل این مصاحبه های بی پایه و اساس چیست .
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 3
    من بعنوان يك مدرس مدعو دانشگاه پيام نور (با مدرك فوق ليسانس) به جرأت مي توانم قسم ياد كنم كه سطح آموزش در اين دانشگاه شايد نصف سطح آموزش در محرومترين دانشگاه دولتي و حتي آزاد مي باشد. اما متأسفانه فقط كميت در اين دانشگاه مهم است.متأسفانه آقايان خيلي دير به فكر افتادند هدف در پيام نور صرفا اعطاي مدرك است بنده سر كلاس دانشجويان سال آخر بايد مسايلي را توضيح دهم كه جزئ سرفصل دروس سال اول دانشگاهاي ديگر است
  • بدون نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    یه مقدار بررسی باید بشه این آقای عباسپور تهرانی چه پدر کشتگی با بچه های پیام نور دارند. خدای نکرده منافع شخصی مثل دانشگاه های غیر انتفاعی چیزی مطرخ نباشه!
  • بدون نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    ظرفیت پیام نور با تعداد اساتید و کادر هیئت علمیش همخوانی نداره
  • بدون نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    2 0
    در پاسخ به مدرس مدعو دانشگاه پیام نور شما خودتان سواد کافی برای تدریس دارید تمام اساتید مجرب بعد از یک ترم تدریس سرکلاسهای پیام نور در پایان ترم به این موصوع که سطح علمی دانشجویان پیام نور برخلاف تصورات خوب است اشاره می کنند. زیرا دانشجویان واقعا خودشان به صورت کاملا خودجوش درس می خوانند و کتاب هم می خوانند نه فقط یک جزوه ی خلاصه.
  • بدون نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    واقعا متاسفم كه مسولين براي رسيدن به اهداف خود با احساسات جوانان بازي و همه را نگران می كنند.
  • آرش IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 1
    من به عنوان عضو هسات علمی پیام نور با دکتر عباسپور در زمینه نبود امکانات (کلا نبود هرگونه مکانات آزمایشگاهی) در واخدها و کمبود امکانات آزمایشگاهی و نبود آن در اغلب مراکز پیام نور موافقم. دانشجوی بیسواد که دنبال 6 نمره میانترم برای قبولی است بدرد نمی خورد. باید اصلاحات اساسی در ساختار دانشگاه ایجاد شود. هیات علمی بیسواد اونم به تعداد 1 نفر برای هر رشته که تازه اکثرا کارشناس ارشدن بدرد نمی خوره
  • star IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    با تشکر از خبرآنلاین که ما پذیرفته شدگان سال 90 را آگاه کرد. ماهایی که انتخاب رشته خود را انجام دادیم و تازه فهمیدیم که چه کلاه گشادی به سرمان رفته. واقعا اگر ظرفیت دانشگاه ها رو کم کنید با حیثیت تره تا اینکه قبول بشی بعدشم مدرک معادل بگیری. این وسط نه دانشجوهای قدیمی نه وزارت علوم و نه هیچکس دیگه به جز پذیرفته شدگان کنکور 90 ضرر نکردند.
  • بدون نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    مجلس بايد هر چه سريعتر جلو افزايش دانشجو پيام نور را بگيرد كيفيت در پيام نور بسيار ضعيف است
  • پویا /قوچان US ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    2 0
    بار علمی دانشجویان پیام نور مطمئنا بیشتر از دانشگاه دیگر مانند آزاد و غیرانتفاعی و علمی کاربردی هستش من خودم دانشجوی انصرافی دانشگاه آزاد که هم اکنون پیام نور میخونم هستم وقت تنها اشکال در کم بودن بودجه میگن دانشگاه آزاد خصوصی پس چرا سالانه از بودجه کشور بودجه تعلق میگیره چون هیئت موسس آن آدمهای کله گنده اند.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    آموزش درپيام نور دانشجو محور وبا مطالعه كل كتاب است نه استادمحور و مطالعه چند صفحه جزوه!!
  • بی نام US ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    vojude in daneshgah be onvane yeki az marakez elmi keshvar khube vali baayad ghabul kard ke vojude yek seri reshtehaye fani va afzayeshe zarfiate aanhah ba oon noe ketabhaye vaghean sangino bedune hozure mostamare ostad vaghean dorost nist.khodetun ghezavat konid.bitaraf
  • عباس IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    همه چيز آخرش بايد سر دانشجويي خراب بشه كه دستش به هيچ كجا بند نيست و بايد به ساز آقاياني كه فقط اون پشت نشستن و تقلا كردن دانشجو رو مي‌بينن برقصن
  • بهنام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    لطفا زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کاردانی به کارشناسی90 را پیگیری کنید.شدیدا منتظریم(استرس)
  • وحید IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
    0 1
    کامنت 3 و 8 شما به عنوان استاد در چه سطح علمی قرار دارید؟من به عنوان دانشجوی اقتصاد دانشگاه پیام نور همدان واحد.... به جرعت میگویم و حاضرم اثبات کنم که برخی از اساتید من به اندازه نیمی از دانش من را هم در چنته ندارند.