با وجودی که قرار است دوشنبه 18 اردیبهشت از کتاب «یادگارهای ماندگار از استاد فرهیخته روزگار» در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شود، این کتاب ارزشمند با استقبال خوب مردم مواجه شده و در لیست پرفروش‌های ناشر قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «یادگارهای ماندگار از استاد فرهیخته روزگار» دربردارنده آثاری از مرحوم آیت الله سید مرتضی نجومی در پنج بخش آثار «ثلث، نسخ، شکسته و نستعلیق، نقاشی و آثار متفرقه» از سوی موسسه تالیف، ترجمه و نشر اثار هنری «متن» منتشر و روانه بازار نشر شد.

 

مرحوم نجومی چهره ماندگار کشور در حوزه هنر، فرزند آیت الله سیدجواد نجومی در نخستین گردهمایی و جشنواره خوشنویسان جهان اسلام لوح تقدیر دریافت کرد و در سن 81 سالگی و در آبان 1388 در کرمانشاه دار فانی را وداع گفت. آثار ارزشمند بسیاری در حوزه خط و نقاشی از وی به جا مانده که در این کتاب با قطره ای از دریای هنر ایشان آشنا می شویم. نشست رونمایی این اثر ارزشمند با حضور «محمد علی معلم دامغانی»، « یدالله کابلی»، «حجت‌الاسلام و المسلین حجت‌کشفی» و « محمد علی سلطانی» دوشنبه 18 اردیبهشت، ساعت 30/13 در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.
 

کتاب «یادگارهای ماندگار از استاد فرهیخته روزگار» در 140 صفحه و قیمت 25 هزارتومان منتشر شده است. همچنین یک نسخه ارزان تر از همین آثار برای اساتید خوشنویسی و علاقمندان خوشنویسی تهیه و توزیع شده است.

 

موسسه متن وابسته به فرهنگستان هنر در مصلای تهران، سالن شبستان، راهروی 23، غرفه شماره 2 میزبان دانشجویان و علاقمندان به کتاب‌های هنری است که در روزهای ابتدایی نمایشگاه با استقبال فوق العاده دانشجویان و پژوهشگران عرصه هنر و هنردوستان مواجه شده است. فرهنگستان هنر امسال با 50 عنوان کتاب جدید در حوزه های مختلف «سینما، معماری، عکاسی، نقاشی  و...» به نمایشگاه کتاب آمده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام KW ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    39 0
    فوقالعاده زيبا..حيف قبلن نديدم...روحشان شاد
  • بدون نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    24 0
    اونقدر زیباست که در کامپیوترم ذخیرش کردم ، خداوند این هنرمند بزرگ را رحمت نماید .
  • ساکت PL ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    3 0
    آثار دیگه ای هم میشه بگذارید
  • بدون نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    5 0
    ايت الله نجومي يكي از عالمان بزرگ كرمانشاه بود كه هنوز هم مردم كرمانشاه از او به نيكي ياد ميكنند