فارس نوشت:

روزنامه السفیر لبنان بخش‌هایی از مفاد طرح دو مرحله‌ای مسکو برای توقف تهدیدات غربی علیه سوریه را فاش کرد.
روزنامه السفیر لبنان به نقل از منابع دیپلماتیک مفاد طرح ابتکاری روسیه و سوریه در نشست دیروز سرگی لاوروف و ولید المعلم وزرای خارجه دو کشور را که در مسکو برگزار شد، فاش کرد.

این طرح شامل دو بخش است که در مرحله اول طرح اجرایی برای خلع سلاح‌های شیمیایی در سوریه انجام نخواهد شد و در این مرحله نیروی دریایی روسیه که تجهیزات دریایی و کشتی‌هایی را به دریای مدیترانه فرستاده است؛ نقش اساسی در تعیین انبارهای شیمیایی در سوریه خواهد داشت. در این مرحله روسیه مجری و ساماندهی کننده این طرح خواهد بود و سلاح های شیمیایی سوریه تحت نظارت مستقیم کارشناسان مسکو خواهد بود و روسیه آن را تضمین خواهد کرد.

این طرح از آن رو به این صورت اجرا خواهد شد که سوریه نیز سرنوشت مشابه عراق در تعامل نامحدود و بی پایان با بازرسان آژانس نداشته باشد. بر اساس این طرح هیئت های سازمان ملل در سوریه نیز به مأموریت های دیگری خواهند پرداخت.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با ولید معلم همتای سوری خود از طرح مسکو برای قرار دادن سلاح های شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی برای جلوگیری از تجاوز غرب به این کشور خبر داده و گفت که کشورش منتظر پاسخ سریع و مثبت از سوی دمشق به این طرح است.

معلم نیز ساعات کوتاهی بعد از دیدار با سرگی لاوروف در بیانیه‌ای کوتاه از طرح سوریه استقبال کرده و آن را در راستای حمایت از شهروندان سوریه و امنیت این کشور و ممانعت از حمله آمریکا به این کشور دانست.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    19 6
    طرح دو ماده ای :1بشار اسد و فرزندان و نوه ها و نتیجه ها و ندیده هایش الی الابد با تمام قوا در سوریه حکومت کنن .2روسیه هم تا قیام قیامت قطعنامه های شورای امنیت را وتو میکند .والسلام .!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      6 11
      به شما چه؟ به ما چه؟ والا!
    • بینا A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      1 8
      شما از اینکه روسیه وتو میکنه و جلوی دیکتاتوری غرب رو میگیره ناراحتی؟دوست داره وتو کنه قدرتش هم داره تو قضیه ایران هم چون آمریکاییها از تحریم های شورای امنیت ناامید شدن و فهمیدن که کاغذ تیکه است رفتن سراغ تحریم های یکجانبه غیرقانونی.
    • علی صادقی A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      4 6
      بی نام 1 مثل اینکه خیلی ناراحته از وتوی روسی.در حالی که روسیه کاری جز قانون نکرده.حق قانونیشه دوست داره وتو کنه به تو چه
    • علی صادقی A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      4 6
      برات باورنکردنیه ناراحت شدی عزاداری آرزوی جنگ داشتی که دلار بشه 5 تومن تا با فروشش سود ببری.محاسبات دلالانه تو بهم ریخت.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 1
    الان اين طرح بود؟
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      9 1
      والا!!! نفهمیدیم مرحله دومش چی بود.