۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۰

ایسنا نوشت:

 منابع آگاه سوری فاش کردند که ممکن است مخالفان سوری از مناطق تحت کنترل دولت سوریه به عنوان اقدامی تحریک‌آمیز، علیه اسرائیل دست به حملات شیمیایی بزنند.

به گزارش  شبکه خبری راشاتودی، این گزارش همزمان با آن منتشر شد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاد کرد سوریه زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود را برای انهدام به سازمان ملل تحویل دهد تا از حملات نظامی احتمالی به این کشور جلوگیری شود.

مسکو همچنین به مقامات سوریه تاکید کرده تا به معاهده منع گسترش و استفاده از سلاح‌های شیمیایی ملحق شوند. این پیشنهاد در نشست روز دوشنبه لاوروف و ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه مطرح شده است.

لاوروف گفته بود: ما نمی‌دانیم که سوریه این پیشنهاد را می‌پذیرد یا خیر اما اگر اعمال کنترل سازمان ملل بر سلاح‌های شیمیایی ذخیره شده در سوریه بتواند به جلوگیری از حملات نظامی کمک کند ما به سرعت رایزنی‌های خود را دمشق را آغاز می‌کنیم.

المعلم اعلام کرد: من بر اساس اهمیتی که دولت سوریه برای جان مردم و امنیت کشورمان قائل است دعوت مسکو را پذیرفته‌ام.

این در حالی است که سوزان رایس،‌ مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادعای استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم خودش تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا نیز محسوب می‌شود. همچنین استفاده از سلاح‌های شیمیایی مستقیما امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند.

جان کری، وزیر امور خارجه ‌آمریکا در کنفرانسی در لندن اعلام کرد: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای جلوگیری از حملات نظامی یک هفته فرصت دارد تا زرادخانه تسلحیات شیمیایی خود را به سازمان ملل تحویل دهد. اما او این کار را نمی‌کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    34 1
    عجب قاراشمیشی شد...!
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 2
    بيا حالا هر كس تو اين دنيا از سلاح شيمايي استفاده كنه ميگن كار اسد بوده