کنفدراسیون فوتبال آسیا، قوانین تیم‌های صعود کننده به مرحله یک‌چهارم پایانی پانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2011 را اعلام کرد.

طبق قوانین AFC هر تیمی که امتیاز بیشتری در گروه بگیرد به مرحله بعدی صعود می کند اما اگر دو یا چند تیم در یک گروه امتیازی مساوی داشته باشند‌ تیمی که امتیاز بیشتری در دیدارهای انجام ‌شده بین تیم‌های هم‌ امتیاز گرفته باشد، به مرحله دوم راه خواهد یافت سپس تیمی که تفاضل گل بیشتری در گروه داشته باشد، راهی مرحله یک چهارم پایانی این رقابت ها می شود.

اگر دو یا چند تیم در تفاضل گل نیز مساوی باشند، تیمی که گل‌های بیشتری بین تیم‌های هم‌ امتیاز زده باشد، گام به مرحله بعدی می گذارد و در شرایط بعدی، تیمی که در کل تفاضل گل بیشتری در گروه کسب کرده باشد می تواند جواز صعود را دریافت کند و در مرحله بعدی تیمی که تعداد گل های بیشتری در گروه به ثمر رسانده به مرحله بعد صعود می کند.

در ادامه قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است: اگر دو تیم در یک گروه هم امتیاز و در تمامی شرایط مساوی باشند و دیدار آنها،‌ روز پایانی مرحله مقدماتی برگزار شود ضربات پنالتی تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم پایانی را مشخص می‌کند اما اگر دو تیم در روز آخر به مصاف هم نروند، تیمی که کارت های زرد و قرمز کمتری کسب کرده باشد به مرحله بعدی صعود خواهد کرد. اگر دو تیم در تمامی شرایط بالا مساوی باشند،تیم صعود کننده براساس قرعه کشی گام به مرحله یک چهارم پایانی می گذارد.

 

151 40

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 123416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =