مساجد مرکز ثقل فعالیت های اجتماعی،مذهبی، اقتصادی و سیاسی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: مساجد مرکز ثقل فعالیت های اجتماعی، مذهبی،اقتصادی و سیاسی هستند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، احمد حسین فتایی در این رابطه گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاهی برای تقویت برنامه های مسجد محور و ظرفیتی در عرصه فرهنگی و هنری جامعه هستند.

وی در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و تقدیر از برگزیدگان رویدادهای ملی فهما در استان که با حضور مسئولین استانی در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد طی سال 1371 به دنبال طرح مقابله با شبیخون فرهنگی توسط مقام معظم رهبری با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، تربیت و کادرسازی برای اسلام و انقلاب و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی تاسیس شده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه مسجد سنگر اسلام است، افزود: مسجد فرصت تعالی است و جنس تأثیرگذاری مسجد بر ذهن کودک و نوجوان کاملا ثابت شده است.

وی با بیان اینکه کشف و پرورش استعدادهای کودکان، جوانان و نوجوانان از برنامه های مهم کانون های مساجد است، ابراز کرد: کانون های مساجد امن ترین مکان برای پرورش صحیح جوانان و نوجوانان است.

فتایی خاطر نشان کرد: مساجد مرکز ثقل فعالیت های اجتماعی،مذهبی، اقتصادی و سیاسی هستند که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می دهند. مساجد پایگاهی برای تقویت آموزه های دینی و اعتقادی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری ها هستند که باید از

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه بیان داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاه های برای تقویت فعالیت های مسجد محور و  ظرفیتی موثر در راستای ارتقاء سطح دینی و فرهنگی در جامعه هستند.

وی با اشاره به گستردگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی، افزود: کانون های مساجد ظرفیت بزرگ فرهنگی وهنری در عرصه روستا و عشایر محسوب می شوند.

فتایی افزود: تقویت برنامه های فرهنگی وهنری کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق روستایی و عشایری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان سپس با بیان اینکه باید از ظرفیت گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد برای ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری بهره گرفته شود، اظهار کرد: هدفمند شدن فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد می تواند بستر ارتقای فرهنگی  جامعه باشد.

فتایی با اشاره به اینکه در استان لرستان 428کانون در شهرها و روستاها فعالیت دارند، ابراز کرد: بیش از 27 هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان عضویت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های اثرگذاری در حوزه های مختلف دینی، فرهنگی، هنری و اجتماعی دارند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی در بین  فعالان مسجد، افزود: همدلی هیات امنا، امام جماعت، فرمانده پایگاه بسیج، مدیرکانون فرهنگی هنری و مسئول هیات مذهبی موجب آبادانی معنوی مسجد و جذب هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان به خانه امن الهی می شود.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1611297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =