سرپرست اداره طبیعی، سنتی و مکمل غذا و دارو کرمانشاه: ارزان بودن شیرخشک قاچاق آن را در پی داشت

 سرپرست اداره طبیعی، سنتی و مکمل غذا و دارو کرمانشاه با اشاره به سهمیه‌بندی شیرخشک به دلیل قاچاق آن گفت: ماهانه ١٠ قوطی شیر خشک به کودکان زیر ٢ سال اختصاص داده شد.

حمیدرضا ناصری در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، در خصوص عرضه شیرخشک بر اساس سهمیه اظهار کرد: در حال حاضر چون قیمت شیرخشک داخل کشور بسیار پایین است بخشی از آن قاچاق می‌شود.

وی افزود: در بعضی موارد نیز خارج از مصرف اصلی استفاده می‌شود و در برخی موارد از شیرخشک در مصارفی همچون رشد گیاهان استفاده می‌کنند.

سرپرست اداره طبیعی، سنتی و مکمل غذا و دارو کرمانشاه تصریح کرد: در برخی ماست بندی‌ها و یا بستنی فروشی ها مواردی گزارش شده که مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا ورزشکاران به عنوان مکمل از آن استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: لذا شیرخشک به دست مصرف کننده واقعی کم می‌رسد و معمولا با کمبود مواجه است بر همین اساس دولت سیاست ارزی را اصلاح و اصلاح قیمت آن انجام شده تا به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس شیرخشک برای مصرف کننده واقعی یعنی کودکان زیر ٢ سال با همان قیمت قبلی است و بالای ٢ سال با قیمت مصوب دریافت می‌کنند لذا به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد.

این مقام مسئول عنوان کرد: هم اکنون ماهانه ١٠ قوطی به هر نوزاد که نیازمند شیرخشک است با قیمت قبل تعلق می‌گیرد و بیش از این میزان با قیمت مصوب دریافت می‌شود.

وی تشریح کرد: افراد برای دریافت شیرخشک باید به داروخانه‌ها مراجعه کنند که سهمیه آن‌ها بر اساس کد ملی و تاریخ تولد تحویل می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1844793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =