نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح سوال از رئیس جمهور غرض‌ورزی و سیاسی کاری نیست.

به گزارش خبرآنلاین از مشهد، حجت‌الاسلام ‌غلامرضا مصباحی‌مقدم ظهر امروز  در سالن کنفرانس خبری هتل سلام مشهد به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. وی در بخشی از مهترین اظهاراتش، تصریح کرد: شهادت می‌دهم که طرح سوال از رئیس جمهور غرض‌ورزی سیاسی نیست و من مطمئن هستم احمدی نژاد روز 14 اسفند برای پاسخگویی به سوال نمایندگان به مجلس می‌آید.

مهمترین بخش های سخنان این نامزد مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان بدین شرح است:

* اگر نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور قانع شوند که فبها المراد؛ اما اگر قانع نشدند، قانون در این مورد سکوت کرده است.  در این صورت نیز حداقل دستاورد این است وی به وظیفه قانونی خود عمل کرده است؛ اما در صورتی که خدایی نکرده رئیس جمهور در مجلس حاضر نشود، بر اساس قانون با وی برخورد می‌شود.

* بنده شخصا قائل به وجود جریان انحرافی در دولت هستم و شواهد و قرائن نیز این موضوع را نشان می‌دهد. اینکه یکی از اعضای ارشد این جریان گفته است ما 150 کرسی مجلس نهم را هدف قرار داده ایم مشخص می‌کند که اینها آرام ننشسته‌اند و دارند برای انتخابات کار می‌کنند. باید نسبت به این موضوع هوشیار بود و نگذاشت آنها به هدفشان برسند؛ هرچند برخی معتقدند که به اینها نباید جریان گفت چراکه گروه کوچکی هستند.

*هیچ تأخیری در ارائه لایحه بودجه جایز نیست و مجلس باید از سر صبر و با توجه و دقت کافی برای بررسی لایحه بودجه زمان داشته باشد. با وجود ارائه با تأخیر لایحه بودجه سال 91 دولت می‌تواند از اردیبهشت ماه سال آینده برای ایجاد زمینه‌های تهیه و ارائه لایحه بودجه 91 آماده شده و اقدامات مقتضی را در این زمینه انجام دهد.

* جمهوری اسلامی ایران به واسطه داشتن حکومتی که مشروعیت خود را از خدا و مقبولیت خود را از رأی مردم می‌گیرد، نظامی است که در آن همه چیز براساس رأی ملت بنا نهاده شده است و به همین سبب برگزاری انتخابات و حضور مردمی در این راستا حائز اهمیت است.

/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =