عضو فراکسیون اصولگرایان معتقد است ریاست مجلس در هر دوره ای باید شخصیتی باشد که بتواند شان و جایگاه مجلس و نمایندگان را حفظ کند.

 سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص ویژگی های ریاست مجلس نهم با توجه به مسائل کشور، اظهار داشت: ریاست مجلس نه تنها در دوره نهم که در هر دوره ای باید چهره ای باشد که نسبت به دولت در مواردی که در مسیر فعالیت های خودش حرکت می کند، همراه باشد و جایی که قانون گریزی داشته است، مقابل قانون گریزی بایستد. چرا که یکی از وظایف مهم مجلس قانون گذاری و مهمترین از آن نظارت بر نحوه اجرای قانون است.
وی با تاکید بر اینکه اعلام موضع مجلس در قبال قانون گریزی مهم است، اظهار داشت: بر این اساس ما نیازمند رئیس مقتدری هستیم که در موارد بی قانونی به گونه ای موضع گیری کند که دولت قانون را به نحو احسن اجرا کند.
موسوی لارگانی در خصوص ارزیابی اش از عملکرد کارویژه نظارتی در مجلس هشتم، تصریح کرد: اعتقاد شخصی ام این است مجلس در حوزه نظارت گرفتار ملاحظه کاری شد و بعضا قوانینی از سوی خود مجلس ابلاغ شد که این امر دلیل بر این است که دولت وظیفه خود را انجام داده است.
وی در عین حال توقع اجرای تمام و کمال نظارت را امر غیر واقع بیانه دانست و گفت: البته در زمینه قانون های پایه اقدامات مهمی در مجلس انجام شد و از حیث نظارتی نیز در مقایسه ای با مجالس قبلی می توان گفت نظارت در مجلس مدون تر شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با موفق ارزیابی کردن دیپلماسی پارلمانی مجلس هشتم بخشی از این امر را مدیون موضع گیری رئیس مجلس دانست و گفت: در مقام مقایسه ریاست مجلس هشتم نقش موثری در این زمینه داشت و موضع گیری های قابل تحسینی انجام داد و این امری نیست که بتوان گفت در آن غلو شده باشد.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =