محمدرضا محسنی ثانی ابراز امیدواری کرد که ریاست مجلس آینده دارای ویژگی‌های لازم برای این جایگاه باشد.

محمدرضا محسنی ثانی نماینده فعلی سبزوار که در انتخابات نهمین دوره مجلس نیز توانسته است کرسی خود را حفظ کند در گفت و گو با خبر آنلاین درباره ویژگی‌های رییس مجلس آینده گفت: جایگاه مجلس ایجاب می کند که در راس آن شخصیتی باشد که بتواند این جایگاه را با توجه به شانیتی که قانون اساسی برای آن قائل است پاسداری کند.
محسنی با اشاره به سخن معروف امام خمینی مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است گفت: رییس مجلس باید فردی باشد که بتواند به خوبی از حقوق مردم صیانت بکند و همچنین بتواند از این جایگاه قانونی به خوبی دفاع بکند و استقلال آن را حفظ بکند. امیدواریم که ریاست آینده دارای چنین ویژگی‌هایی باشد.
منتخب مردم سبزوار در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که رییس مجلس چگونه می‌تواند از استقلال این قوه در برابر سایر قوا صیانت کند گفت: این بستگی دارد به شاکله شخصیتی فردی که در جایگاه ریاست مجلس قرار می‌گیرد. طبیعتا اشراف او به مسایل قانونی و آیین نامه داخلی مجلس مهم است و رییس مجلس باید چنین خصوصیتی داشته باشد.
وی افزود:رییس مجلس شان و جایگاه مدیریتی بالایی می‌خواهد که بتواند مجلس را به خوبی اداره کند و طبیعتا در این زمینه باید از جسارت و قاطعیت لازم برخوردار باشد.
نماینده مردم سبزوار همچنین درباره مصادیق مطرح شده برای ریاست مجلس گفت: من فکر می‌کنم آقای لاریجانی با توجه به اینکه هم از بعد بین المللی یک رجل سیاسی است و هم از بعد مدیریتی بسیار قوی است و هم به لحاظ قاطعیت و اجرا و سایر ابعاد توانایی دارند می‌تواند این جایگاه را به خوبی اداره بکند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    1 0
    داداش اول كار همه از اين حرفها ميزنن اما بعد ممكنه يه سري اتفاق بيفته كه نظرشون عوض بشه...............