نماینده اصولگرای مجلس نهم معتقد است: حداقل سه فراکسیون جدی در مجلس نهم شکل خواهد گرفت.

 عوض حیدر پور نماینده مردم شهر رضا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص آرایش سیاسی مجلس نهم در گفت وگو با خبرآنلاین،گفت:مهمترین نکته در این زمینه این است که بدانیم وجه اصولگرایی در مجلس نهم غلبه دارد ولی این احتمال است که در درون جریان اصولگرایی دو تا سه فراکسیون سیاسی شکل بگیرد.
 کاظم جلالی نماینده شاهرود پیش از این از تشکیل فراکسیون رهروان ولایت در مجلس نهم خبر داده بود.
 حیدر پور هم با بیان اینکه احتمالا در مجلس نهم دو تا سه فراکسیون در میان اصولگرایان تشکیل می شود، خاطر نشان کرد: شخصا فکر می کنم فراکسیون ها در مجلس نهم فعال تر از مجلس هشتم خواهد بود و نتایج انتخایات چنین امری را تائید می کند.
وی در خصوص وزن فراکسیون های سیاسی در موضوعات مهم مجلس و میزان تاثیر گذاری آنها، ادامه داد: جبهه پایداری حرکتی بود که هنوز خود را نشان نداده است که مخصوص فصل انتخابات بوده یا اینکه در آینده هم باید شاهد فعالیت هایش باشیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضلع دیگر فراکسیون های سیاسی را مرتبط با جمعیت رهپویان و ایثارگران دانست و اظهار داشت: جمعیت رهپویان و ایثارگران تشکل های قدیمی سیاسی هستند و ویژگی هایی دارند که با جبهه پایداری که یک تشکل سیاسی صرف است، تفاوت دارند و از این جهت باید میان آنها فرق گذاشت.
وی که معتقد است اصولگرایان یک فراکسیون تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد:جمعیت رهپویان و ایثارگران هم به دلیل سابقه خود در مجلس نهم به این سو حرکت می کنند ولی معتقدم جبهه پایداری یک تشکل سیاسی و فصلی  است که حسابش از جمعیت ایثارگران و اصولگریان جدا است.
حیدر پور اظهار داشت: جبهه پایداری حتما در مجلس بعد تاثیر گذاری دارد، ولی رفتارشان متفاوت از اصولگرایان و جمعیت ایثارگران است و اگر فراکسیون هم تشکیل دهند، فراکسیون آنها گستردگی اصولگرایان را ندارد.
27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    0 0
    بلکه پنج فراکسيون يعني: فراکسيون اصلاح طلبان و فراکسيوني که آقاي دکتر علي مطهري به عنوان فراکسيون مستقل ها تشکيل خواهد داد.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    0 0
    واقعا صلاحیت کارشناسی داره این آقا! ایثارگران و رهپویان که یه دسته اند. توکلی و نادران ریاست حداد, اصولگرایان سنتی ریاست لاریجانی , پایداری ریاست حداد یا اقاتهرانی , مطهری ریاست لاریجانی
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    0 0
    رهپويان و ايثارگران كه عملاً يكي هستند تيتر خبر را اصلاح كنيد