عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است: مجلس شورای اسلامی مجموعه فرزانگان است که در کشور هستند و رئیس مجلس آینه تمام نمای مردم کشور است.

حجت الاسلام محمدعلی رضایی در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان این که رئیس مجلس باید به تمام مسائل سیاسی داخل و خارج به طور عالی آگاهی داشته باشد، گفت: رئیس مجلس باید کیفیت ارتباط برقرار کردن با جهان کنونی را بداند و صرف نظر از ایمان و اعتقاد راسخ باید در تصمیم گیری ها صاحب نظر باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از امتیازاتی که رئیس مجلس باید داشته باشد این است که ارتباط خوبی با مردم برقرار کند و در جریان امور کشور صرف نظر از گزارش هایی که به مجلس می رسد با مردم هم در ارتباط بوده و از گزارش های مردم استفاده کند.

وی ادامه داد: مجلس جای تضارب افکار است و ممکن است کسی خلاف نظر رئیس مجلس فعالیت کند و رئیس مجلس باید تحمل بالایی داشته باشد و با صبر مجلس را اداره کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم با تاکید بر این که رئیس مجلس در دنیا جایگاه بالایی دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی مجموعه فرزانگان است که در کشور هستند و رئیس مجلس آینه تمام نمای مردم کشور است.

وی تاکید کرد: استقلال رای رئیس مجلس یکی از مهم ترین ویژگی های آن است و باید برای رای دادن بررسی های لازم را انجام دهد.

رضایی با بیان این که رئیس مجلس باید از مشکلات مردم آگاهی داشته باشد، گفت: مقام معظم رهبری سال جاری را با محوریت مسائل اقتصادی نام گذاری فرمودند و نه تنها رئیس مجلس، بلکه سایر روسای قوا نیز باید برای تحقق این نام گام بردارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که یکی از اساسی ترین وظیفه مجلس نظارت بر اجرا قانون است، گفت: بعد از رهبر معظم انقلاب کسی که می تواند پیشگیری کند مجلس و در راس آن رئیس مجلس است؛ بر همین اساس نقش رئیس مجلس در مقابله با قانون گریزی ها بسیار مهم خواهد بود.

وی با بیان این که هم اکنون دو گزینه برای ریاست مجلس نهم مطرح هستند، گفت: انتخاب رئیس مجلس نهم به حضور نمایندگان در مجلس بستگی دارد اما هم اکنون اقبال نماینده ها به لاریجانی بیشتر است و بسترها برای ریاست وی در مجلس نهم فراهم است.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =