عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: برخلاف ادعای برخی نمایندگان، آقای مطهری به دنبال قهرمان بازی در استعفایش نبود.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص تحلیلش از مخالفت مجلس با استعفای مطهری و اینکه آیا 31 رأی موافق استعفا وزن حامیان دولت را در مجلس نشان می‌دهد؟، اظهار داشت: البته تعداد حاضران در مجلس کمتر از 200 نماینده بود و اگر بخواهیم ارزیابی واقع بینانه‌تری نسبت به جریان‌های حامی و منتقد دولت داشته باشیم، باید تعداد بیشتری از نمایندگان در این رأی‌گیری مشارکت می‌داشتند.
وی رأی 155 نفر از نمانیدگان به ابقای مطهری و مخالفت با استعفای وی را به منزله اعتقاد آنان به سؤال از رئیس جمهور دانست و گفت: اعتراض به در دستور قرار نگرفتن طرح سؤال از رئیس جمهور یک اقدام منطقی و واقعی بود و هدف آقای مطهری هم برخلاف اظهارات یکی از نمایندگان قهرمان‌بازی نبود.
ستار هدایت‌خواه نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد، در نطق خود در مخالفت با استعفای مطهری اظهار داشت: او به دنبال خروج قهرمانانه از مجلس است، در حالی که باید اجازه داد او در این سمت بماند تا خود مردم او را برکنار کنند.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به طرح سؤال از رئیس جمهور، ادامه داد: آقای مطهری براساس وظایف نمایندگی و تخلفاتی که در این زمینه دیده بود، به دنبال پاسخ‌های شفاف از رئیس‌جمهور بود اما این فرصت در اختیار ایشان و 99 نفر دیگر از نمایندگان قرار نگرفت و به همین دلیل آقای مطهری قصد استعفا داشت.
کواکبیان جلسه استیضاح وزیر اقتصاد را هم اوج همکاری هیئت‌رئیسه با رئیس جمهور دانست و گفت: فکر می‌کنم تحلیل رئیس مجلس بر این اساس بود که این استیضاح ممکن است موجب افزایش اختلافات دو قوه شود.
وی با بیان اینکه در آن جلسه دیروز اجازه تذکر به وی داده نشد، گفت: مخالفان وزیر اقتصاد هم در صحبت‌هایشان اشاره‌ای به برخی توصیه‌نامه‌ها که از طرف دفتر رئیس جمهور برای بانک مرکزی و مقامات اقتصادی ارسال شده بود نکردند.
وی درباره این که برخی معتقدند افکار عمومی از استیضاح قانع نشده است هم گفت: بنده هم  بعد از استیضاح خوشحال از مجلس بیرون نرفتم.
29212/
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =