جنجال کیفیت آموزشی در دانشگاه پیام نور، که دو سه هفته پیش تیتر رسانه ها شد، در نهایت به یک نامه ختم شد؛ درخواست برای افزایش کیفیت اموزشی در این دانشگاه

علی عباسپور تهرانی که حرف معادل شدن مدرک این دانشگاه را زد و گفت که این طرح را در مجلس به تصویب می رساند، از وزیر علوم خواست نظارتی بر مراکز پیام نور داشته باشد، بعد اجازه افزایش ظرفیت رشته های فنی و مهندسی را بدهد. 

پیام نور اکنون اما حرکتی تازه کرده است که به نظر می رسد برای کم کردن فشارها به کیفیت آموزش در این دانشگاه باشد. 

رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران از ادغام 34 واحد این دانشگاه خبر داده است. به گفته او این ادغام ها به دلیل عدم اجرای تعهدات هئیت موسس و نبود ساختمان آموزشی، انجام شده است. 

رییس کمیسیون آموزش مجلس دلیل اعتراض به افزایش ظرفیت رشته های فنی و مهندسی در پیام نور را، کمبود امکانات عنوان کرده بود. امکاناتی مثل فضای آموزشی مناسب، آزمایشگاه، هیات علمی و مانند اینها عنوان کرده بود. 

اکنون فرشاد ابراهیم پور به مهر گفته: "در سال 86 با توجه به سیاستهایی که در جهت حذف کنکور سراسری مقطع کارشناسی و بعد از آن هم قانون مجلس شورای اسلامی برای حذف کنکور اتخاذ شده بود، در استان تهران تعدادی واحد دانشگاهی پیام نور ایجاد شد. بر اساس مصوبات وزارت علوم مقرر شده این واحدها ظرف سه سال به تعهدات خود در زمینه واگذاری 5هکتار زمین و ساختمان آموزشی حداقل 2 هزار و 500 متر مربع، خودرو، تجهیزات اداری و هزینه های جاری سه سال نخست فعالیت عمل کنند.

به گفته رئیس واحد پیام نور استان تهران، دانشگاه پیام نور بعد از سه سال با توجه به اهمیتی که برای کیفی سازی و ارتقا وضعیت آموزشی و پژوهشی خود داشت، در بررسی که انجام داد به هیئتهای موسس واحدهایی که به تعهدات خود در سال گذشته عمل نکرده بودند، اعلام کرد اگر در مدت یک سال نتوانند حداقلهای لازم را کسب کنند، این واحدها در واحدهای دیگر تجمیع می شود: "با توجه به سیاستهای دانشگاه پیام نور مرکز، مبنی بر ارتقا رضایت مندی دانشجویان و خدمت رسانی آموزشی و پژوهشی بیشتر به دانشجویان پیام نور، تابستان سال جاری بررسی کامل درباره میزان عمل به تعهدات هیئتهای موسس بررسی شد و با درنظر گرفتن استراتژی مدیریت شهرستانی در پیام نور استان تهران، تعداد مراکز و واحدهای دانشگاه از 34 مرکز تقلیل یافت."

ابراهیم پور درباره نحوه اطلاع رسانی به دانشجویان فراگیر و رسمی این واحدها به منظور ثبت نام و ادامه تحصیل در واحدهای جدید، هم گفت: اطلاع رسانی ادغامها پیش از این انجام شده اما باز هم برای جلوگیری از تضییع حقوق پذیرفته شدگان تمهیداتی اندیشیدیم تا اگر دانشجویی به واحدی مراجعه کرد که علاقمند نبود در آن تحصیل کند، می تواند به نزدیکترین محل سکونت برای ثبت نام و ادامه تحصیل به عنوان مهمان مراجعه کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    در جامعه امروزي كه براي پيدا كردن كار فقط پارتي نياز است نه سواد حالا گير داده ايد به نوع مدرك امي باش ولي پارتي داشته باش