۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۵

گزارش خبرنگار خبر آنلاین از روز سوم بخش رقابتی پاپ در برج آزادی

محمود توسلیانسومین روز بخش رقابتی موسیقی مردمی - پاپ در مرکز فرهنگی هنری انقلاب اسلامی (برج آزادی) در بخش اول با اجرای گروه «ایده» به خوانندگی و سرپرستی علی تفرشی برگزار شد

در این روز طبق معمول روزهای قبل، اجرای گروه «ایده» با تأخیر ۱۵ دقیقه‌ای -که به نظر می‌رسد بیشتر به دلیل تأخیر حضور هیأت داوران و عدم هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کنسرت است- شروع شد. 

علی تفرشی در همان ابتدای کار با تشکر از کامبیز روشن‌روان و معرفی تک‌تک اعضای هیأت داوران تلاش گرد که رقابت برای کسب امتیاز را خوب آغاز کند. اما طولانی شدن این معرفی می‌تواند یک امتیاز منفی برای او محسوب شود.

ولی پس از تشکرها به معرفی گروه «ایده» پرداخت و گفت: «تقریباً ازسال‌های پایانی دهه ۷۰، ایده داشتن چنین گروهی با چنین گرایش موسیقایی را در ذهن می‌پروراندم. که نمونه خوب آن اجرای آلبوم «دیوانه شو» و به خصوص قطعه «می عشق است». در واقع این ایده در ذهن من وجود داشت تا این‌که امسال به تدریج شکل کامل‌تری به خود گرفت. و سال گذشته تصمیم گرفتم فعالیت‌هایم را روی این ایده متمرکز کنم».

تفرشی در ادامه افزود: «خوشبختانه با زحمات بی‌وقفه اعضای گروه و به رغم ترافیک کاری، این عزیزان حرفه‌ای موفق شدند امسال در بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کنم. هدف از تشکیل این گروه و اجرای قطعات پاپ - سنتی این بوده که ببینیم موسیقی سنتی را جور دیگری هم می‌توان اجرا کرد».

اولیت قطعه‌ای را که گروه «ایده» اجرا کرد، «آغوش چشم» نام داشت که بر اساس شعری از استاد هوشنگ ابتهاج بود. این قطعه با تشویق تماشاگران مواجه شد و علی تفرشی ضمن توضیحاتی مجدداً به معرفی ساختار و ترکیب گروه پرداخت که به نظر می‌رسید این کار وی از سوی تماشاگران و حاضران در سالن مورد استقبال قرار نگرفت.

در ادامه نوبت به اجرای قطعه‌ای به نام «دولت عشق» رسید که بر روی غزل معروف «مرده بدم، زنده شدم، دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم» ساخته شده بود.

پس از اتمام این قطعه تفرشی به معرفی یکی دو تن از میهمانان پرداخت و سپس قطعه «عشق آسمانی» به اجرا درآمد. «سرگشته» عنوان قطعه دیگری بود که با صدای علی تفرشی و اجرای خوب گروه «ایده» به انجام رسید. اما آمد و شدهای بی‌وقفه و بی‌مورد مأموران حاضر در سالن به راحتی تمرکز و آرامش تماشاگران را سلب می‌کرد. 

با طولانی شدن رپورتوار مورد اجرای گروه «ایده»، به راحتی می‌شد فهمید که حاضران در سالن خسته شده‌اند. اگر چه در ابتدای اجرا ظرفیت سالن تکمیل بود اما به تدریج از جمعیت حاضران کاسته می‌شد. 

«ماهی دریا» ترانه بعدی گروه ایده بود که علی تفرشی بدون استفاده از سازهای ایرانی موجود در گروهش آن را اجرا کرد. قطعه «راز» با شعری از عطار نیشابوری و «اسم تو ترانه ما» اثر عبدالجبار کاکایی کارهای بعدی گروه ایده بودند. ترانه کاکایی از ساختاری کاملاً پاپ برخوردار بود. «پاره آتش» بر اساس غزلی لز مولانا، پایان‌بخش اجرای این گروه بود. 

علی تفرشی که با خواندن ترانه‌ای به نام «عشق» با شعری از عراقی به شهرت رسید، در روز اجرایش به خاطر کمبود زمان نتوانست به درخواست‌های طرفدارانش را برای اجرای قطعه «عشق» برآورده کند. علی تفرشی را در این اجرا امید حجت (گیتار الکتریک)، رضا تاجبخش (پیانو)، آرش سعیدی (گیتار باس)، علی رحیمی (دف و تنبک)، میلاد درخشانی (تار)، آرش فلاح (نی) و پیمان لطیفی (درامز) همراهی کردند.

 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • pedram IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
    0 0
    آلبوم تردید بسیار زیبا و دوست داشتنیه حتما اورجینال تهیه کنید.