۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۳

وزیر مسکن برخی شایعات را مبنی بر اینکه تسهیلات جدید فقط برای پرونده های سال 89 خواهد بود ، رد کرد .

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه تسهیلات جدید ساخت و ساز مسکن از ابتدای سال 1389 اجرائی می شود گفت : علاوه بر متقاضیان جدید ، همه کسانی که از قبل تسهیلات ساخت و ساز دریافت کرده اند و در حال ساخت هستند نیز مشمول این تسهیلات خواهند بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی نیکزاد افزود : کسانی هم که در حال عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات هستند ،مشمول این تسهیلات خواهند شد و نیازی نیست منتظر بمانند.

وی گفت : کسانیکه در گذشته تسهیلات 7 میلیون و 500 هزار تومانی ساخت و ساز در روستاها و تسهیلات 15 میلیون تومانی ساخت و ساز در شهرها ( مسکن مهر ) را دریافت کردند ؛ تفاوت افزایش سقف تسهیلات را دریافت می کنند.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود : کسانیکه قبلا برای دریافت تسهیلات ساخت و ساز 7ونیم میلیون تومانی روستایی و 15 میلیون تومانی شهری اقدام کرده اند ، از فرصت یک ماهه تا پایان سال برای پیشرفت کار استفاده کنند و ابتدای سال آینده برای بهره مندی از بقیه تسهیلات اقدام کنند.

وی تصریح کرد : تسهیلات جدید شامل کسانیکه فروش اقساطی کرده اند یا قبلا از دولت تسهیلات مسکن دریافت کرده اند هم می شود.نیکزاد تاکید کرد : متقاضیان نیازی نیست صبر کنند تا سقف جدید تسهیلات دریافت کنند بلکه کار را ادامه دهند و برای عقد قرارداد اقدام کنند .

وی افزود : تسهیلات جدید ساخت و ساز مسکن بر اساس کار کارشناسی در روستاها از 7 و نیم میلیون تومان به 10 میلیون تومان و در شهرها از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان (غیرصنعتی سازی) افزایش یافته است که در شهرها در صورت صنعتی سازی 25 میلیون تومان است و بانک مسکن پرداخت آن را از اول سال 1389 آغاز می کند.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود : دوران مشارکت در این طرح 2 سال و دوران فروش اقساطی آن 15 سال است.

نیکزاد با بیان اینکه سالانه ساخت 200 هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است ، گفت : تسهیلات جدید محدودیت ندارد و به تعداد متقاضیان پرداخت خواهد شد.وی در خصوص تسهیلات 10 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی گفت : اقساط این تسهیلات پلکانی خواهد بود و قسط آن در سال اول ماهانه 46 هزار و 300 تومان است.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود : اقساط تسهیلات 20 میلیون تومانی ساخت مسکن شهری ( غیر صنعتی سازی ) ماهانه 124 هزار تومان و برای تسهیلات 25 میلیون تومانی ( صنعتی سازی) هم ماهانه 155 هزار تومان است که به صورت پلکانی برای سال های بعد افزایش می یابد.

نیکزاد به همه سازندگان مسکن به ویژه انبوه سازان و تعاونی های مسکن ساز توصیه کرد با قوت کار را ادامه دهند و از زمان نهایت استفاده را بکنند.وزیر مسکن برخی شایعات را مبنی بر اینکه تسهیلات جدید فقط برای پرونده های سال 89 خواهد بود ، رد کرد و گفت : افزایش تسهیلات برای همه طرح های مسکن نیمه تمام و در حال اجرای شهری ( صنعتی ساز و غیرصنعتی ساز ) و روستایی است.

وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات هم گفت : در شهرها پس از پی ریزی - 25 درصد ، پس از اسکلت و سقف ساختمان - 30 درصد ، سفت کاری و تیغه چینی -30 درصد و بعد از نصب درب و پنجره ، کاشی کاری ، سرامیک و سایر کارهای داخلی 15 درصد بقیه پرداخت خواهد شد.

نیکزاد تصریح کرد : با اختصاص این تسهیلات ؛ دولت عملا 80 درصد اعتبار ساخت یک واحد آپارتمانی را به متقاضیان پرداخت می کند که رونق جدی در تکمیل طرح های نیمه تمام و ساخت مسکن جدید خواهد بود.

وی در خصوص الزامی بودن رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در پرداخت تسهیلات مسکن مهر گفت : رعایت این مبحث که صرفه جویی 30 درصد انرژی در پی دارد و با توجه به موضوع هدفمند کردن یارانه ها که با محور صرفه جویی در انرژی است ؛ استفاده از شیشه و پنجره دو جداره در مسکن مهر الزامی است و باید رعایت شود.

وزیر مسکن گفت : البته هزینه مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در قیمت تمام شده یک واحد آپارتمان خیلی ناچیز است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =