۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۹

گروه جوان «کولکاپیس» غزلیات مولانا را با روایت جدیدی اجرا کرد

محمود توسلیان: دومین اجرای روز سوم بخش رقابتی پاپ بیست و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای گروه کولکاپیس پایان یافت. 

پس از اتمام کنسرت گروه «ایده» که بسیار هم طولانی‌تر از موعد مقرر شده بود، نیم ساعت تنفس اعلام شد تا پس از آن گروه کولکاپیس به اجرای خود بپردازد. 

فریدون حقیقی سرپرست و خواننده کولکاپیس در معرفی گروهش گفت:‌ «جرقه‌های ابتدایی تشکیل گروه موسیقی کولکاپیس از سال ۱۳۸۰ زده شد. در سال ۱۳۸۱ گرایش مشترک اعضای اولیه گروه در غالب progeressive rock و با رویکردی تغزلی به طبیعت تهیه و تنظیم شد که با رفتن بعضی از اعضا این آلبوم ناتمام ماند». 

وی در ادامه افزود «در سال ۱۳۸۳ با حضور چند عضو جدید، دومین آلبوم گروه با مضمون کش‌مکش‌های درونی انسان، تنظیم و تکمیل گردید. ولی متأسفانه در روزهای پایانی کار به دلیل رفتن بعضی از اعضای گروه، کار متوقف شد».

کولکاپیس دوره سوم فعالیت‌اش را با دوستانی جدید از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد. آلبوم «مولانا» حاصل این دوره گروه است که آهنگسازی تعدادی از قطعات آن در دوره‌های قبلی انجام شده است. کولکاپیس آنچه را می‌جسته پدر این کلمات یافته و آن را با آوای خویش و به شیوه خویش بیان کرده است».

اولین قطعه‌ای که این گروه اجرا کرد، «عاشق شده‌ای» بود که از ساختاری مناسب برخوردار بود. «هستی پنهان» (بدون کلام)، «بمیرید» و «شمس» (بی‌کلام و) «شعله تابان» قطعات بعدی رپرتوار گروه کولکاپیس را تشکیل می‌دادند. در این میان حقیقی به معرفی اعضای گروه پرداخت.

طولانی شدن مدت تنفس و انتظار مردم برای ورود مجدد به سالن اندکی خستگی را در چهره آن‌ها مشهود می‌کرد. نکته جالب توجه این که به هنگام ورود مردم برای تماشای قسمت دوم، مأموران سالن بلیط‌ها را مجدداً کنترل کردند. این در حالی بود که کسی نمی‌توانست بین وقت تنفس وارد سالن شود. 

فریدون حقیقی در ادامه «یار مرا» را خواند که مانند قطعات با کلام قبلی و بعدی همه بر اساس غزلیات مولانا بود. 

 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =