روز گذشته خبری مخابره شد مبنی بر اینکه میرحسین موسوی دعوت سازمان صدا و سیما برای شرکت در مناظره تلویزیونی یا پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران را رد کرده است.

روز گذشته خبری مخابره شد مبنی بر اینکه میرحسین موسوی دعوت سازمان صدا و سیما برای شرکت در مناظره تلویزیونی یا پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران را رد کرده است. خبری که بخشی از آن از سوی رئیس ستاد انتخاباتی این نامزد رد و بخشی از آن تأیید شد.

قربان بهزادیان‌نژاد در گفت‌وگو با «خبر» درخواست موسوی از صدا و سیما برای حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی را تأیید کرد. درخواستی که طی نامه‌ای رسمی خطاب به عزت‌الله ضرغامی ارائه شده. اما آنچه که او تکذیب کرد راجع به پاسخ این درخواست بود. به گفته وی صدا و سیما تاکنون هیچ پاسخی به این درخواست میرحسین موسوی که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم به رسانه ملی ارائه شده است، نداده است. از این رو اینکه موسوی حضور در یک مناظره یا پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران را رد کرده باشد، تکذیب شد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات موسوی، در خواست ارائه شده برای مناظره نبوده بلکه برای حضور در یک گفت وگوی خبری همچون برنامه محسن رضایی بوده است. البته وی نگفت که موسوی تمایلی برای حضور در یک مناظره ندارد بلکه گفت که اگر پیشنهاد صدا و سیما برگزاری یک مناظره است باید ببینیم که طرف مد نظر آنها برای انجام این مناظره کیست؟ وی در پاسخ به اینکه اگر صدا و سیما برگزاری مناظره دیگری میان آقایان موسوی و احمدی‌نژاد را پیشنهاد دهد، شما می‌پذیرید؟، گفت: اگر چنین پیشنهادی دهند، آن را بررسی خواهیم کرد.

بهزادیان‌نژاد با بیان اینکه برخی از اعضای ستاد و یا نزدیکان موسوی برای انجام مناظره با شخصیت‌هایی در سطح خودشان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این درخواست‌ها نیز به صدا و سیما ارائه شده اما پاسخی به آنها داده نشده است.

وی که هدف از ارائه نامه موسوی به صدا و سیما را به منزله رعایت بی‌طرفی صدا و سیما عنوان کرد، ادامه داد: در حال حاضر صدا و سیما مشغول القای موضوعی به مردم است که اصل بی‌طرفی این رسانه را نقض می‌کند. در همین حال محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون خط امام (ره) مجلس ، اظهار داشت: اگر واقعاً صدا و سیما اصرار دارد که برنامه‌ای از سوی مهندس موسوی داشته باشد و برخی مدعی هستند که ایشان درخواست رسانه ملی را رد می‌کند بهتر است که اول اجازه دهند تا موسوی با هوادارانش در یک تجمع یا مکانی مشخص صحبت کند یا اینکه یک کنفرانس خبری برگزار کند .

علی مطهری نماینده مردم تهران نیز با بیان اینکه مناظره شفاف، بیان اعتراض نامزدها و پاسخ قانع‌کننده مسئولین انتخابات در رسانه ملی راهی مهم برای کاهش التهابات است، گفت: در شرایط فعلی، صداوسیما باید نقش مهم و محوری در کاهش تنش‌ها و التهابات ایفا کند که برگزاری مناظره یکی از این راهکارها است. صداوسیما می‌تواند با دعوت از نامزدهای معترض، مناظره بگذارد که این آقایان حرفهایشان را آزادانه بگویند و در مقابل هم وزارت کشور به این شبهات و حرفها جواب صریح بدهد.

ما هنوز به اعتراض این دو نامزد، با خوش‌بینی نگاه می‌کنیم و فکر می‌کنیم این دو نفر، اعتراضات و شبهاتی در مورد انتخابات اخیر دارند که هنوز قانع نشده‌اند و باید اقناع صورت بگیرد. روز گذشته سایت «الف» در گزارشی با عنوان «موسوی دعوت صدا و سیما را رد کرد» نوشته بود: دعوت صدا و سیما از موسوی پس از روشن شدن نتیجه انتخابات و اقدام این نامزد انتخابات به فراخوانی هوادارانش در خیابان‌ها صورت پذیرفته است. اما موسوی درخواست مصاحبه یا برگزاری مناظره با مسئولان انتخابات در سیما جهت روشن شدن مسایل انتخابات و ادعاهای مطرح شده را رد کرد.

منبع: خبرآنلاین