حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی چهارشنبه شب در نشست سیاسی در مدرسه فیضیه قم شرکت کرد.

اهم مطالب مطرح شده توسط وی طبق گزارش خبرگزاری فارس به شرح زیر است:

* به هم ریختگی ضد انقلاب در خارج از کشور به اذعان خودشان در 30 سال گذشته بی‌نظیر است.

* افراد در شرایط فتنه قدرت تشخیص حق از باطل را از دست داده و معیار سنجش حق را با مواضع خواص می‌سنجند.

* هرگاه فتنه از پشتوانه هرچند اندک مردمی برخوردار باشد مهار آن را دشوارتر خواهد کرد .

* در جریان فتنه اخیر برخی سران فتنه از عقبه مردمی و سوابق انقلابی برخوردار بودند.

* رهبر معظم انقلاب اسلامی سرمنشأ و عامل اصلی مهار فتنه 88 بودند، همانطور که در سه دهه پس از انقلاب اسلامی همه دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان با درایت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری خنثی شده است.

*سابقه فتنه به انتخابات سال گذشته برنمی‌گردد و یک پیشینه طولانی دارد و از همان ابتدا دشمنان به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند.

* پس از گذشت جریان فتنه از منزل "علیرضا بهشتی " یکی از سران فتنه جزوه‌ای را با ادبیات حزب توده به دست آوردیم که بسیار تکان‌دهنده بود و به خوبی نشان می‌داد که همه اقدامات در جریان فتنه 88 از قبل طراحی شده بود و آنها می‌خواستند اسلام و انقلاب را از ریشه بخشکانند.


* جریان فتنه سال گذشته از جنس چالش نرم بود بنابر این مواجهه با آن با ابزارهای انتظامی چندان کارایی نداشته و نیاز به شفاف‌سازی و بصیرت‌افزایی در جامعه داشت.

* رهبر معظم انقلاب  ضمن آنکه در نماز جمعه پس از انتخابات با قاطعیت فرمودند که اجازه ابطال انتخابات را نخواهند داد، با مدارا و فرصت دادن به جریان فتنه به دنبال ریزش حداقلی نیروهای انقلاب بودند.

* در دوران اصلاحات ضربات سنگینی بر پیکره نظام اسلامی وارد آمد که شاید سال‌ها برای جبران آن زمان نیاز است که می‌توان جریان فتنه اخیر و مانع‌تراشی‌های آنها برای پیشبرد اهداف انقلاب را از جمله آنها دانست.

* سران فتنه از ابتدا به دنبال قانون‌شکنی بوده و هستند، اما رهبری بر فصل‌الخطاب بودن قانون همواره تأکید کرده و محورهای شبهه‌ناک فتنه را برای مردم کاملا تبیین می‌کنند.


*ایجاد منازعات عمومی از طریق شکل‌دهی تعمدی وضعیت اقتصادی نامناسب یکی از اهداف اصلی جنگ نرم دشمنان است.

*نیروهای اطلاعاتی با آگاهی و هوشیاری توانستند  شبکه‌های اجتماعی را در هم بشکنند و افتخار دیگری برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

* مستکبران غربی ابتدا با شبیخون فرهنگی و ارسال فیلم‌ها و تصاویر مستهجن سعی در به انحراف کشیدن نسل جوان کشورهای اسلامی و سست کردن ایمان و عقاید ایشان دارند.

* جنگ نرم آنقدر نامحسوس در جوامع رشد پیدا می‌کند که گاه مردم به آسانی متوجه شیطنت‌ها و توطئه‌های دشمنان نمی‌شوند و در برخی موارد از آن استقبال هم می‌کنند و در این میان برخی نیروهای خودی همصدا و همسو با دشمنان گام برمی‌دارند.

* یکی از این دسیسه‌ها که دشمنان مدت طولانی بر روی آن مانور می‌دادند القاء غیر صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای در کشورمان بود که به‌حمدالله تیر آنها به سنگ خورده است و آنها با وحشت از بومی‌سازی این علم ارزشمند در ایران به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان روی آورده‌اند.


*حرکت خودجوش مردمی در نهم دی‌ماه سال گذشته نشانگر عمق بصیرت و آگاهی مردم بود که در واکنش هماهنگ به اقدامات فتنه‌گران به راه افتاده و بساط شوم سران فتنه را برهم زد.

*سران فتنه مقوله ولایت فقیه را به هیچ عنوان برنمی‌تابند و با اصل آن مخالف هستند و پس از رحلت حضرت امام(ره) به دنبال سانسور و از میان برداشتن این اصل مهم اسلامی بوده و هستند.

* قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بی‌تردید ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای دستیابی به توسعه پایدار و گسترش عدالت اجتماعی است که با شجاعت از سوی دولت نهم و دهم به مرحله اجرا رسیده است.

منبع: بدون منبع