ایرنا نوشت: نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: امنیت جمهوری اسلامی ایران در بهترین سطح و در جهان مثال زدنی است.

«سعید جلیلی» روز شنبه در حاشیه همایش ۴۰ سال توطئه و ۴۰ سال مقاومت که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: قدرت و امنیت جمهوری اسلامی ایران ناشی از آرمان های انقلاب و آموزه های اسلام است. این که قدرت های بزرگ ‌جهان پشت میز ‌مذاکره می نشینند و صرفا به خاطر سانتریفیوژها نبودند، زیرا آنها خودشان چندین هزار کلاهک هسته ای دارند. آنها نگران این است که هرجا صحنه رویارویی به وجود می آیند اراده ملت ایران در مقابل تمام قدرت های جهان می ایستد و در نهایت پیروز می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که دشمن در دفاع مقدس فهمید که مبارزه از جنس سخت افزار برای آن نتیجه ای ندارد، تصریح کرد: دشمن فهمیده است که ضعف آن در سخت افزار و فشارهای فرهنگی و سیاسی نیست، آن چیزی که رمز موفقیت های جمهوری اسلامی بود، نرم افزار انقلاب بود که دشمن از فهم آن عاجر است.

جلیلی افزود: جنگ های رژیم صهیونیستی تا پیش از تفکر انقلابی همواره با پیروزی های آن همراه بود اما پس از تشکیل تفکر انقلابی شکست های پی در پی آن آغاز شد. دشمن می‌خواهد اسلام و ایران هراسی در جهان ایجاد کند و مردم را از انقلاب اسلامی بترساند اما بعد از گذشت ۴۰ سال اعتقادات و باورهای مردم به تجربه تبدیل و درخت انقلاب برای رویارویی با مشکلات تنومند شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن علاوه بر راهبردهای عیان همچون تغییر، براندازی و مهار، به دنبال آن است که موفقیت ها را بپوشاند. متاسفانه کسانی نیز در داخل این مسیر را دنبال می کنند و موفقیت های ۴۰ ساله انقلاب را انکار می کنند. دشمن می داند اگر این موفقیت ها نمایان شود، تمام آن چیزی که او اندیشیده است، نابود خواهد شد. برای مقابله با دشمن باید دستاوردهای انقلاب را بیان کنیم.

وی به شکل گیری اسلام آمریکایی اشاره کرد و اظهارداشت: دشمنان می خواهند با ایجاد انحراف در نرم افزار اصلی انقلاب اسلامی یعنی دین مبین اسلام در انقلاب ایران انحراف ایجاد کنند. ما اگر می خواهیم موفقیت انقلاب ادامه پیدا کند، باید نرم افزار اصلی آن یعنی دین مبین اسلام شناخته شود و توسعه بیابد.

۲۱۴۲۱۴