فرزند شهید مطهری رویکردی استقبال گرایانه نسبت به حضور خاتمی در فضای سیاسی کشور دارد و نه تنها از دیدار نمایندگان اقلیت با او حمایت می​کند، بلکه اصولگرایان را هم به چنین دیداری دعوت می​کند تا مسائلشان را با او در میان بگذارند.

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری نه تنها شروط خاتمی برای آزادی زندانیان سیاسی را عادلانه می داند بلکه استناد به اعترافات آنها برای رد صلاحیت چهره​های اصلاح​طلب را هم مجاز نمی​شمرد.

وی در گقت​وگویی که با خبرآنلاین، داشت، درباره دیدار فراکسیون اقلیت با خاتمی گفت: این کار خوبی بوده و در جهت رهنمود رهبری مبنی بر جذب حداکثری و دفع حد اقلی انجام شده است. اصولگرایان هم خوب است با ایشان دیدار و مسائلشان را مطرح کنند.

مطهری با بیان اینکه لازم است خاتمی لازم نظر خود را درباره رفتار موسوی در بحران اخیر به صراحت بیان کند تا بر همگان روشن شود که راه ایشان غیر از راه موسوی است، ادامه داد: آقای خاتمی به رفتار خشونت آمیز بعد از انتخابات با معترضان انتقاد داشتند که رهبری هم به برخی موارد آن اشاره کردند و خواستار رسیدگی و اصلاح فوری شدند. لذا اتهامی متوجه ایشان نیست. شروط ایشان هم شروط عادلانه​ای است. تعیین تکلیف سریع​تر زندانیان سیاسی، اجرای کامل قانون اساسی و انتخابات آزاد همیشه مورد توجه نظام جمهوری اسلامی بوده است.

/30111

منبع: خبرآنلاین