محمدمایلی‌کهن این دفعه از کسی انتقاد کرده که زمانی با او در پرسپولیس هم‌بازی بوده؛ محمد دادکان. آن‌ها زمانی با هم دوستی نزدیکی داشتند.

محمد مایلی‌کهن سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با انتقاد از موضع گیری‌های اخیر نسبت به از دست رفتن پست کمیته اجرایی AFC گفت: «چرا روزی که مهندس هاشمی طبا پست IOC را از دست داد آقای دادکان اعتراضی نکرد و نسبت به این موضوع اظهارنظری نداشت.»

او ادامه داد: «پست IOC و حضور در بالاترین مرجع تصمیم گیری کمیته ملی المپیک به مراتب مهمتر از پست تشریفاتی کمیته اجرایی AFC بود ولی نمی دانم چرا آقایان آن زمان سکوت کردند و نسبت به این برکناری اعتراضی نداشتند. ما اگر واقعا دل‌مان برای ایران می سوزد باید هر لحظه که منافع ملی کشورمان از دست می رود این دلسوزی را بروز دهیم نه اینکه هر زمان که منافع‌مان ایجاب کرد داد سخن برداریم و از عملکرد مسئولان انتقاد کنیم. اینها بیشتر سیاسی کاری است تا دلسوزی برای کشور.»

مایلی‌کهن گفت: «آن زمان به خاطر اینکه دادکان منصوب مهرعلیزاده بود هیچ اعتراضی به از دست رفتن پست ایران در IOC نشان نداد که دلیل آن هم روشن است ولی امروز نمی دانم چه اتفاقی افتاده که پست کمیته اجرایی AFC مهم می شود و آقایان داد اعتراض سر می دهند که ببینید چه پست مهمی از دست‌مان رفت. متاسفانه اینگونه کرسی‌های بین المللی در سال‌های اخیر بیشتر از آنکه باعث ارتقای جایگاه کشور شود، باعث ارتقای جایگاه افراد شده و رفت و آمد برای حضور در اینگونه مجامع بار مالی مضاعفی را به دوش کشورمان تحمیل کرده است. ما سال‌ها پست نایب رئیسی فیلا را در فدراسیون جهانی کشتی در اختیار داشتیم اما سئوالم این است که در طول بیست و چند سال گذشته این جایگاه تا چه اندازه توانسته از حقوق حقه کشتی ایران دفاع کند و این جایگاه چه کمکی به رشد کشتی ایران کرده است؟»

مایلی‌کهن در پایان گفت: «اغلب این گونه پست‌های بین المللی در کشور ما تنها جنبه سمبلیک و تشریقاتی داشته است. متاسفانه با وجود در اختیار داشتن برخی پست‌های بین المللی ورزش ما نتوانسته در تصمیم گیری‌ها تاثیرگذار باشد و منافعی را برای کشورمان به همراه داشته باشد.»

40

منبع: خبرآنلاین