نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طی تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش، ارتقا سرانه فضاهای آموزشی البرز تسریع می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع استانداری البرز، شهبازی در بازدید از دبستان فاطمه الزهرا (س) که  با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد، با اشاره به تفاهم نامه ای که طی روزهای آینده با وزیر آموزش و پرورش منعقد می شود، افزود: سرانه فضاهای آموزشی در البرز  استاندارد نیست و حتی از متوسط کشوری نیز پایین تر است.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ای که تنظیم شده، هر میزان اعتباری وزارت آموزش و پرورش برای تقویت زیرساخت های آموزشی این استان داشته باشد، البرز به میزان ۲ برابر آن را تامین خواهد کرد.

شهبازی گفت: از این اعتبارات در جهت نوسازی، تجهیز، بازسازی و هوشمندسازی مدارس البرز بهره برداری می شود. 

وی افزود: ضعف در سرانه های البرز عوامل مختلفی دارد که خدمات دهی البرز به مهاجران و دانش آموزانی که از سراسر کشور این استان را برای سکونت انتخاب کرده اند، از جمله این موارد است.

استاندار البرز اضافه کرد: در نظام بودجه ریزی سال ۹۸ البرز به طور حتم نگاه ویژه ای به توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش البرز صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه البرز در کنکور امسال درخشیده و ۱۰ پله ارتقا یافته، گفت: طی گفتگویی که با وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت این وزارتخانه باید با توجه به اینکه البرز در سطح ملی خدمات ارائه می دهد، توجه بیشتری به این استان داشته باشند.

شهبازی افزود: بجهت اهمیت جایگاه آموزش و پرورش طرح توسعه دانشگاه فرهنگیان البرز در دستور کار است برای این منظور زمینی در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: ارتقا شاخص های کمی و کیفی آموزش و پرورش نیز از جمله موضوعات مطروحه با وزیر آموزش و پرورش در نشست امروز بود.

استاندار البرز گفت: در اولین فرصت شورای آموزش و پرورش استان البرز با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی افزود: در نشستی تخصصی مشکلات و موانع استان به صورت گزارشی مفصل با وزیر آموزش و پرورش مطرح خواهد شد.

46