سرمربی پیشین تیم فوتبال امید گفت: «ایران مقابل کره‌جنوبی مستحق پیروزی نبود و برای باختن به میدان رفته بود.»

غلامحسین پیروانی در مورد شرایط تیم ملی و شکست مقابل کره جنوبی به فارس گفت: «کره جنوبی از ایران خیلی قوی تر و حقشان پیروزی بود. شاید دوستان از این حرفم ناراحت شوند اما واقعیت این است که ما نباید می بردیم. مقابل امارات فوتبال خوبی انجام دادیم اما کره جنوبی به ما اجازه نداد کار خودمان را انجام دهیم. مدام می گویند مقابل امارات خوب بودیم یا در دو بازی اول نمایش خوبی داشتیم اما آیا باید فوتبال عراق، کره شمالی و امارات را با کره جنوبی مقایسه کرد؟ هر بازی شرایط خودش را دارد. ما مقابل کره جنوبی به میدان نرفته بودیم که ببریم اما آنها به فکر پیروزی بودند.»

پیروانی ادامه داد: «خیلی دلم سوخت که تیم ملی باخت. به خصوص وقتی نشستن بازیکنان روی زمین را دیدم. چون خودم این تجربه تلخ را در گوانگجو داشتم و خودم مربی هستم و نمی خواهم کسی را تخریب کنم اما دیروز رفته بودیم که ببازیم.»

پیروانی در پاسخ به این سوال که آیا قطبی روی فوتبال ایران تاثیر گذاشت، گفت: «ما باید به مقصد برسیم و این می شود تاثیر گذاری. به فوتبال خوب نمره نمی دهند ضمن اینکه ایران مقابل کره جنوبی خوب هم نبود. من در بازی های آسیایی گفتم از استرالیا، کره جنوبی و ژاپن عقب هستیم. فدراسیون باید مربی بیاورد و سپس خوب خرج و برنامه ریزی کند. تیم های پایه خود را به امان خدا رها کردیم. اگر این نسل فوتبالی بروند دیگر پشتوانه خوبی نداریم. من اصلا می خواهم انتقادی داشته باشم که کسی تخریب شود اما این ها واقعیت های فوتبال ما هستند.»

40

منبع: فارس