رئیس مجلس در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان گفت: غیبت وزیر راه در جلسه استیضاح یک تخلف است.

به گزارش خبرآنلاین، نه تنها رئیس​جمهور که وزیر راه نیز حاضر به حضور در جلسه استیضاح بهبهانی نشدند و این موضوع تذکرات چند تن از نمایندگان و استیضاح کنندگان رادر پی داشت.

محسن نریمان نماینده بابل به استناد به بندی از آیین​نامه داخلی مجلس که به ضرورت حضور رئیس​جمهور و وزیر در جلسه استیضاحش اشاره دارد، گفت: اگرچه غیبت رئیس​جمهور در این جلسات سابقه داشت اما چرا وزیر در این جلسه حضور نیافتند؟ این تخلف از آیین​نامه مجلس و بی​احترامی به مجلس نیست؟

لاریجانی در پاسخ به نریمان نیز گفت: تذکر شما وارد است. حضور وزیر در جلسه استیضاحش الزامی بوده و نیامدنش تخلف است.

گفتنی است، نمایندگان دولت همچنان در حال رایزنی با نمایندگان مجلس هستند و هیات رئیسه بارها و بارها به آنها تذکر داد که در صندلی​های خود در دو ردیف اول بنشینند و از تردد در میان صندلی​های نمایندگان پرهیز کنند.

حق ندارد بگوید استیضاح منتفی است
بهروز جعفری نماینده سمیرم هم در واکنش به اینکه لاریجانی عدم حضور بهبهانی را تخلف خوانده بود، گفت: اگرچه بر اساس آیین نامه وزیر باید می آمد اما نیامدن وی و رئیس جمهور به دلیل آن بوده که استیضاح را منتفی می دانستند و به همین دلیل به مجلس نیامده اند.

وی افزود: هرچند که رئیس جمهور انتظار می رفت که برای دفاع از استاد خود در مجلس حاضر شوند.

او این شعر را هم خواند که « از پدر گر قالب تن یافتم از معلم جان روشن یافتم » اما رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت: دولت حق ندارد بگوید استیضاح منتفی است. این حق مجلس است و دولت حق دخالت ندارد.

علی لاریجانی تصریح کرد: ما از این حرفا در نظام جمهوری اسلامی نداریم که بگویند از نظر ما استیضاح منتفی است و مجلس هم حق ندارد استیضاح را برگزار کند.

/30111

منبع: خبرآنلاین