علی جهانگیری گفت: برگزاری نمایشگاه رینوتکس فرصتی برای معرفی توانمندی‌های استان در زمینه اقتصادی و تولیدی است .

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه رینوتکس، با بیان اینکه هدف استان تبدیل شدن به یکی از مراکز علمی کشور و ایجاد زیست بوم جامعه دانش بنیان است افزود: سهم جی‌دی‌پی‎‌ استان در شرکت های دانش بنیان بالا است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی درونزا بودن و دانش بنیان بودن است گفت: هدف اصلی ما افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت است.

جهانگیری با اشاره به اینکه نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ تبریز از ۱۳ تا ۱۷ آبان در ۱۸ زون تخصصی برگزار می شود گفت: فناوران می‌توانند از اول شهریور تا پایان مهرماه ثبت نام کنند.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، این نمایشگاه را بهار دستاوردهای فناوری در استان عنوان کرد و گفت: ما علاوه بر نمایش طرح‌ها و معرفی فناوری‌های جدید در استان، برای تجاری کردن طرح‌ها نیز در طول سال تلاش می‌کنیم تا فناوران را به سرمایه گذاران وصل کرده و تولید و اشتغال این حوزه را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه اغلب نمایشگاه‌های کشور عرضه محور هستند اظهار کرد: این نمایشگاه محل تعامل عرضه و تقاضای فناوری در کشور است .

وی ادامه داد: با برگزاری تورهای صنعتی و سرمایه گذاری، مشتری‌های فناوری در این نمایشگاه شرکت کرده و بازار فناوری را در این استان گرم‌تر می‌کنیم.  

رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه رینوتکس با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه به عنوان وظیفه دولتی و سازمانی محسوب نمی‌شود بلکه یک اقدام جهادی بود که همه نهادها بدون بودجه دولتی پای کار آمدند، افزود: این نمایشگاه ۱۸ زون دارد و به معنی این است که ۱۸ نمایشگاه تخصصی داریم که به صورت همزمان برگزار می شود و یک اقدام بزرگ علمی و فناوری در استان است.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ تبریز از ۱۳ تا ۱۷ آبان در ۱۸ زون تخصصی برگزار می شود گفت: فناوران می توانند از اول شهریور تا پایان مهرماه می توانند از طریق سامانه رینوتکس طرح های فناورانه خود را برای شرکت در ۱۸ بخش ثبت نام کنند.

46

منبع: خبرآنلاین