وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق بخشنامههای ارسالی، هیچکس حق جذب نیرو در آموزش و پرورش را ندارد و مسئولیت اجرای این امر نیز بر عهده بازرسی است.
حمیدرضا حاجیبابایی روز گذشته در همایش رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به حجم گسترده برنامههای اجرایی در آموزش و پرورش و سرعت قابل قبول آن اظهار داشت: اگر چه پیشرفت برنامهها و پروژههای در دست اجرا به خوبی صورت میگیرد اما هنوز آن چه مورد انتظار بوده، اتفاق نیفتاده است.
وی با بیان اینکه خدمترسانی بیشتر به فرهنگیان تلاش، همراهی و مساعدت رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات را میطلبد، ادامه داد: نخستین وظیفه این ادارات، تهیه و ارائه گزارش از وضعیت استانها در سراسر کشور است تا بتوانیم بر اساس صحیحترین اطلاعات، مشکلات را شناسایی و برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت و خدمت به جامعه فرهنگیان به عنوان مؤثرترین ستون آموزش و پرورش، اقدام کنیم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ملاک ارزیابی آموزش و پرورش، دقت و سلامت کار ارزیابان عملکرد این وزارتخانه در سراسر کشور است.
حاجیبابایی به محوریت "معلم " در بخشنامهها اشاره کرد و افزود: تحول در آموزش و پرورش با توجه به معلم ایجاد میشود بنابراین باید به معلم خدمت شود تا او با فراغ خاطر بتواند به تعلیم و تربیت بپردازد.
وزیر آموزش و پرورش، ادارات ارزیابی عملکرد را چشم آموزش و پرورش خواند و یادآور شد: بررسی اجرای قانون و نظارت بر آن در استانها یکی از وظایف ادارات ارزیابی عملکرد است.
وی تصریح کرد: طبق بخشنامههای ارسالی، هیچکس حق جذب نیرو در آموزش و پرورش را ندارد و مسئولیت اجرای این امر نیز بر عهده بازرسی است.
حاجیبابایی، توجه به امور اداری را عاملی در راستای پیشگیری از حدود 70 درصد تخلفات در آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از فرهنگیان موجب احساس عزت در آنها شده و باعث میشود تا مرجعیت اجتماعی خود را که یک واقعیت است، به خوبی احساس کنند.42201