مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۶۵ درصد زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، غلامرضا کاظمی در همایش بیمه سلامت گچساران افزود: از این تعداد ۳۳۰ هزار نفر بصورت رایگان دفترچه دریافت کردند.

وی بیان کرد: هم اکنون ۳۴۰ هزار نفر روستایی، ۹۰ هزار نفر از کارکنان دولت و ۴۸ هزار نفر از بیمه همگانی استفاده می کنند.

کاظمی تصریح کرد: در بخش سرپایی از جمله دارو نیز پوشش بیمه به میزان ۷۰ درصد است که این میزان برای بیماران سرطانی، صعب العلاج و خاص رایگان یا تا سقف ۹۰ درصد است.

وی افزود: ۷۹۳ مؤسسه تشخیصی درمانی دولتی و خصوصی در استان طرف قرارداد این سازمان است.

کاظمی ابراز کرد: ۴۱ دفتر پیشخوان در مناطق مختلف این استان کار صدور و تعویض دفترچه و سایر خدمات مورد نیاز بیمه شدگان را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: بیش از یکهزارو ۵۳ بیار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، کلیوی و دیالیزی  زیر پوشش بیمه سلامت است.

کاظمی افزود: طرح نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در این استان در حال اجراست که  با اجرای این طرح، نیازی به دفترچه کاغذی بیمه سلامت وجود ندارد و بیماران می‌توانند با کارت ملی ویزیت شده و دارو و خدمات دیگر را از داروخانه یا مرکز تصویربرداری دریافت کنند

رئیس اداره بیمه سلامت گچساران نیز در این همایش  گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر در شهرستان های گچساران و باشت زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۸۰ درصد مربوط به صندوق روستایی و همگانی است.

سید نجف مسعودی افزود: از این تعداد زیر پوشش بیمه سلامت ۲۰ هزار نفر آن ساکن باشت هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۴۴ هزارو ۸۰۸ نفر زیر پوشش بیمه همکانی و سلامت هستند که بصورت رایگان دفترچه دریافت کردند.

رئیس اداره بیمه سلامت گچساران افزود: ۶۹ مؤسسه تشخیصی درمانی دولتی و خصوصی در گچساران طرف قرارداد این سازمان است و پنج مرکز بهداشتی درمانی روستایی برای خدمات به روستاییان قرارداد دارند.

وی ابراز کرد: پنج دفتر پیشخوان در مناطق مختلف این شهرستان کار صدور و تعویض دفترچه و سایر خدمات مورد نیاز بیمه شدگان را انجام می‌دهند.

فرماندار گچساران در این همایش  با گرامیداشت هفته بیمه سلامت، گفت: افتخار این سازمان بیمه ای، القای حس آرامش به مردم است.

علی خوان پایه افزود: دولت تدبیر و امید تاکنون خدمات ارزنده ای را در زمینه بخش سلامت برداشته است.
وی با بیان اینکه سلامت و امنیت بزرگ ‌ترین نعمت‌های خداوند هستند، نقش سازمان‌های بیمه ‌گر را دراین ‌خصوص بسیار مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با همدلی همه نهادها، شاخص‌ های سلامت در جامعه افزایش یابد.

در پایان این آیین از فعالان بخش بیمه سلامت در این شهرستان تجلیل شد.

46