رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان این‌که جایگاه تولید علم در دانشگاه‌های کشور به برکت سیاست‌گذاری‌های صحیح و اصولی کشور ارتقا یافته است، گفت: اما در کنار پرداختن به تولید علم و توسعه مرزهای دانش، باید به کارآفرینی، فن‌آفرینی و ایجاد ثروت در همه فعالیت‌های علمی دانشگاه توجه کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، حسن ولی زاده در نشست تخصصی زمینه‌های کاربردی تولید واکسن‌ها و داروهای نوترکیب در گیاهان با بیان این‌که تمامی مسائل و مشکلات کشور، راهکار علمی دارد، افزود: ایجاد علم، فقط به خاطر مردم و حل مسائل مختلف در حوزه‌های اجتماعی است که در این راستا دانشگاه باید برای تمامی مسائل و مشکلات اجتماعی راهکار ارائه بدهد.
وی با بیان این‌که کشور در شرایط یک جنگ اقتصادی قرار دارد، تاکید کرد: باید از منابع انسانی به صورت همه جانبه و شایسته استفاده کرد؛ هم‌چنین با برنامه ریزی مطلوب در بکارگیری فرهیختگان و نخبگان دانشگاه از طرح‌ها و پروژه‌های فن‌آفرین حمایت کرد که در این راستا باید درآمد و ثروت خود را به دانشگاه گره بزنیم.
ولی زاده در پایان از ابتکار ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص توزیع مناسب امکانات و ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و منابع موجود در آن‌ها برحسب تخصص اساتید و تحهیزات دانشگاهی مربوطه تقدیر کرد.
در ادامه دبیر علمی و اجرایی این همایش با بیان این‌که زیست فناوری از مهمترین فناوری‌های پیشرفته است، اظهار کرد: نیازهای کشور به فناوری‌های پیشرفته را باید از طریق توجه به پتانسیل‌های داخل کشور برطرف کرد و در راستای رقابت و کسب سهمیه از بازارهای خارجی نیز اندیشید.
محمد احمدآبادی بیان کرد: استفاده از فرصت‌های اقتصادی، پرهیز از موازی کاری‌ها و تلاش در راستای رفع موانع ایجاد شده از مهمترین اولویت‌های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه فناوری‌های زیستی است.
وی ادامه داد: این ستاد جهت تسهیل در ارزیابی فعالیت‌های انجام شده توسط دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی_پژوهشی اقدام به تقسیم کار ملی و ماموریت محور نمودن دانشگاه‌ها و مراکز علمی_پژوهشی کرده است.
وی در خصوص اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ستاد تشریح کرد: کشت بافت گیاهان چوبی و تولید نهال‌های عاری از بیماری و تولید واکسن‌ها و داروهای نوترکیب در گیاهان زراعی جزو اهداف ستاد از تقسیم کار ملی حوزه زیست فناوری است.
براساس این گزارش، نشست تخصصی زمینه‌های کاربردی تولید واکسن‌ها و داروهای نوترکیب در گیاهان با همکاری ستاد فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران حوزه علوم تکنولوژی و دانشجویان در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.

46

منبع: خبرآنلاین