سررسید تبلیغاتی چیست؟
همانطور که از نامش پیداست سررسید و سالنامه های تبلیغاتی محصولاتی هستند که در آخر سال از محبوب ترین هدایای تبلیغاتی به شمار می آیند. بیشتر شرکت ها و مجموعه ها از سررسید تبلیغاتی به عنوان هدایای تبلیغاتی کاربردی در راستای معرفی، تبلیغ برند و نام شرکت خود استفاده میکنند. از عوامل مهمی که باید در سررسید ها به آن توجه کرد، داشتن ظاهر زیبا، قیمت مناسب، کیفیت بالا و دامنهی کاربرد وسیع آنها است زیرا باید مصارف استفاده این سالنامه ها را به گونهای در نظر گرفت که مخاطبین مدت زمان زیادی را با آن سروکار داشته باشند تا لوگو شرکت یا سازمان مربوطه به طور مداوم در معرض دیدشان قرار بگیرد.
علاوه بر سررسید ها در پایان سال هدایای تبلیغاتی مانند خودکار تبلیغاتی ، ست های مدیریتی تبلیغاتی ، فلش تبلیغاتی و پاور تبلیغاتی در کنار جاکارتی تبلیغاتی که در سایت هدایای تبلیغاتی بهار گیفت امکان سفارش آن وجود دارد، طرفداران خاص خود را دارد.
در ادامه به مطالعه درباره تاثیرگذاری سررسید تبلیغاتی در افزایش میزان فروش و افزایش تعداد مشتری میپردازیم.
استفاده از سررسید به عنوان هدیه تبلیغاتی
باتوجه به آنچه که در بالا بیان کردیم، استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از روش هایی است که اغلب شرکت ها و سازمان ها برای شناساندن خود به مخاطبان و مشتریان استفاده میکنند که سررسید یکی از آنهاست که بیشتر در پایان سال این کالای تبلیغاتی مورد توجه قرار میگیرد.
اهدا کردن سررسیدهای تبلیغاتی این اطمینان را به شما میدهد که مخاطبین تا پایان سال آن را با خود به همراه خواهند داشت. اساسا مشتریان میتوانند بنا به کاربرد وسیع این محصول، در موارد متعددی از آن استفاده کنند. سررسید یا همان سالنامه در قالب یک دفترچه یادداشت روزانه، یکی از محصولات پرکاربردی است که در حوزه تبلیغات میتوان به آن اشاره کرد.
از آنجایی که هر فرد به یک سررسید برای ثبت امور و کارهای روزانه خود نیاز دارد پس وجود سررسید در رسیدگی به کارها امری ضروری محسوب میشود؛ بنابراین هدیه گرفتن سررسید برای افراد امری خوشایند خواهد بود. همانطور که میدانید سرسید نوعی تقویم سالانه و روزشمار است که هر شخص بنا به شغل و حرفهای که دارد میتواند از آن در راستای برنامه ریزی امور مربوط به خود از جمله یادآوری قرار ملاقات ها، تاریخ چکها و لیست تعداد خرید و فروش های روزانه و از این قبیل استفاده کند. در کل هم مصرف کننده و هم اعطاکنندهی سررسید منفعت خواهند برد.
سررسیدهای حرفهای و ویژگیهای آن
باتوجه به آنچه گفتیم سررسید نوعی دفترچه تاریخدار جهت یادداشتبرداری میباشد که بیشتر برای برنامهریزی روزانه استفاده میشود. بخش های تشکیلدهنده سررسیدها عموما شامل سه قسمتِ مقدمه، صفحات داخلی و بخش پایانی میباشد.
مقدمه سررسید
در این قسمت از سررسید عکسهایی با موضوع بهار، طبیعت و نوروز و از این دست تصاویر تحت عنوان آلبوم برای زیباتر جلوه دادن سالنامه قرار داده شده همچنین صفحاتی برای دارنده سررسید اختصاص داده شده که بتواند در آن اطلاعات شخصی خود را وارد کند.
صفحات داخلی سررسید
این صفحات از برگه های تاریخداری تشکیل شده است که میتوان داخل هر صفحه برنامه و امور مربوط به همان روز را در آن نوشت همچنین در پایان هر صفحه مناسبتهای مربوط به آن روز در صورت وجود نیز قید میگردد.
بخش پایانی سررسید
این بخش شامل صفحات پایانی سررسید میشود که اطلاعات مهندسی، صفخاتی برای یادداشت تلفن های مورد نیاز و شماره تلفنهای ضروری در آن نگاشته شده است.
طراحی و تولید جنس سررسید
از جمله موارد مهمی که می تواند در جذابیت ظاهری سررسید تبلیغاتی تاثیرگذار باشد انتخاب صحیح جنس سررسید است. عموما از مواد مختلفی برای تولید و طراحی جلد سررسید استفاده میشود که در ادامه به معرفی آن میپردازیم .
تقسیمبندی جنس جلد سررسید
همانطور که گفته شد برای طراحی جلد سررسید از مواد ثابت و مشخصی استفاده نمیشود بلکه مواد بهکار گرفته شده در تولید جلدها بسیار متفاوت است که در ادامه به بررسی انواع آن میپردازیم.
جلد چرم
یکی از جمله موادی که در طراحی بسیاری از سررسیدها به کار گرفته میشود استفاده از چرم مصنوعی است. اگر ما در تولید جلد سررسید از چرم مصنوعی استفاده کنیم از آن جهت که نمیتوانیم از قابلیت چاپ عکس برای این نوع جلد بهرهمند شویم باید از روش چاپ سیلک، چاپ طلاکوب یا نقره کوب و چاپ داغی برای نوشتن مطلب برروی جلد استفاده کنیم.
جلد سلفون (سخت)
این نوع جلد به کمک چاپ طرح دلخواه بر روی گلاسه و سپس کشیدن لایهای از سلفون برروی آن، ماندگاری و استحکام سررسید را افزایش میدهد.
جلد ترمو
روکش ترمو از نظر ظاهری بسیار شبیه چرم مصنوعی است و تنها تفاوت آن با جلدهای چرمی در میزان کیفیت و حساسیت بالای روکش ترمو به حرارت است. حساسیت روکش ترمو نسبت به حرارت به گونه ای است که در هنگام تماس با حرارت تغییر رنگ پیدا میکند و همچنین جلد ترمو از نظر کیفی، از کیفیت بالایی نسبت به چرم مصنوعی برخوردار است. یکی از جمله روش های متداولی که در حکاکی لوگو برروی ترمو استفاده میشود روش داغ کوب کردن لوگو است.
جلد گالینگور
این جلد از یک لایه کاغذ مستحکم به همراه یک پی وی سی لمینت شده برروی آن تشکیل شده است. جلد گالینگور ضخامت کمتری نسبت به چرم و ترمو دارد و همچنین در طرح ها و رنگ های متنوعی موجود است. این جلد یکی از پرکاربردترین جلدهایی است که در تولید سررسید از آن استفاده میشود زیرا با انواع چسبها سازگار است. برای حک لوگو برروی سررسیدهایی باروکش گالینگور از روش طلاکوب و بقیه روش های گفته شده در بالا به جز لیزر میتوان استفاده کرد.
جلد جیر
نام دیگر این جلد، اشبالت است که اغلب مردم آن را به این نام میشناسند. یکی از ضعفهای این جلد آن است که نمیتوان از قابلیت چاپ تصویر برروی استفاده کرد اما با روشهای دیگر حکاکی لوگو از جمله استفاده از لیزر، چاپ سیلک و چاپ طلاکوب میتوانید لوگو یا اطلاعات تبلیغاتی خود بسته به دلخواهتان برروی سررسید تبلیغاتی خود درج کنید.
ویژگیهای سررسید تبلیغاتی
یکی از ویژگیهای مهمی که در سررسید تبلیغاتی باید در نظر گرفت داشتن جنس مناسب و جلد با کیفیت آن است همچنین باید صفحات داخلی آن فضای کافی را به یادداشت های روزانه مشتری اختصاص دهد. علاوه براین باید به جنس برگه های سالنامه توجه کرد تا از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.
چاپ سررسید و نکات مهم مربوط به آن
شما به عنوان مدیر یا مالک یک شرکت و یا کسب وکار باید این را بدانید که به هنگام چاپ سررسید تبلیغاتی خود، توجه به سلیقه مشتریتان یک اولویت و نکته بسیار مهم است. مواردی چون نوع صحافی، نوع جلد سررسید، نوع چاپ، رنگ و مدل سررسید نکات مهمی هستند که باید براساس سلایق مخاطب انتخاب شوند.
صحبت پایانی
در این مطلب سعی کردیم در مورد ویژگیها و مزایای استفاده از سررسیدهای تبلیغاتی صحبت کنیم. همانطور که میدانید استفاده از این کالای تبلیغاتی اثر مطلوب زیادی بر نام تجاری مشاغل مختلف خواهد داشت. این محصول تبلیغاتی در منازل، مدارس، دانشگاهها، دفاتر کار مشاغل مختلف و بسیاری از موارد دیگر قابل استفاده است. بنابراین طراحی جلد این محصول و لوگوی درج شده بر روی آن باید کاملا خاص و چشمگیر باشد تا بتواند به شکلی مناسب تاثیر تبلیغاتی مطلوبی داشته باشد. همچنین این محصول با توجه به کاربردی که دارد به مدت یکسال به صورت روزانه قابل استفاده است. به این شکل شما میتوانید به مدت یکسال از مزایای تبلیغاتی این سررسیدها در جهت افزایش تعداد مشتریان و بالا رفتن میزان فروش بهرهمند شوید. تاثیر تبلیغاتی این محصول با استفاده از ایدههای خلاقانه برای طراحی آن افزایش خواهد یافت.
در کنار سررسید های تبلیغاتی میتوانید از تقویم رومیزی هم برای برقراری رابطه با مخاطبان خود استفاده کنید. تقویم رومیزی از جمله هدایای تبلیغاتی به شمار می رود که کاربرد بسیاری بر روی میز صاحبین شرکت ها و کسب و کارها دارد. تقویم رومیز در کمترین حالت ممکن یک سال در کنار مشتریان شما خواهد بود و اگر برند شما روی آن چاپ شده باشد، میتواند باعث منشن کردن برند شما برای مخاطبان و مشتریانتان باشد.
شما میتوانید برای سفارش بهترین و تاثیرگذارترین طراحی سررسیدهای تبلیغاتی خود از کارشناسان ما در این زمینه راهنمایی بگیرید. استفاده از ایدههای خاص و نوآورانه تنها عامل ایجاد کننده تمایز در وضعیت رقابتی محسوب میشود.
تلفن : 88865197
موبایل : 09125495416
سایت : www.bahargift.com
2121