از طریق سامانه «۴۰۳۰» کارشناسان سلامت روان به متقاضیان خدمات روانشناختی در سطح کشور مشاوره تلفنی می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین ؛ دکتر لادن محمدی زاده، رییس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، گفت: ۱۰درصد کارشناسان سلامت روان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه، به سامانه پاسخ گویی به سوالات در مورد بیماری کرونا کشور، یعنی: سامانه «۴۰۳۰» متصل شده‌اند و از طریق این سامانه، به متقاضیان خدمات روانشناختی در سطح کشور مشاوره تلفنی می‌دهند.
وی بیان کرد: این کارشناسان در خصوص نحوه ارائه خدمت براساس بسته‌های آموزشی ابلاغی وزارت بهداشت، آموزش دیده اند و مقرر شد در قالب سه شیفت کاری ساعت‌های (۸ تا۱۴، ۱۴تا۱۹، ۱۹تا۲۴)  مشاوره‌های تلفنی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به عموم مردم داشته باشند.

48