همزمان با نیمه شعبان ۳ طرح آبفای قم با حضور استاندار و مسئولان استان قم با اعتبار ۴۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین از قم ؛ استاندار قم قبل از ظهر پنج‌شنبه همزمان با سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) در آئین افتتاح ۳ طرح آبفای قم، با اشاره به برگزاری جشن نیمه شعبان در استان قم و سراسر کشور، گفت: امیدواریم با کنترل بیماری کرونا بتوانیم در مناسبت‌های آتی میزبان هموطنان باشیم.

بهرام سرمست در ادامه به پروژه‌های آبفای افتتاح شده امروز اشاره کرد و تصریح کرد: بهره برداری از این طرح‌ها گام مؤثری در راستای خدمت بهتر به همشهریان است.

گفتنی است؛ طرح‌های فاضلاب بیمارستان فرقانی و طرح خدمات غیرحضوری شرکت آب و فاضلاب پس از شروع کرونا و با تصویب ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اجرایی شد که امروز از سوی استاندار قم به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است؛ امروز با حضور استاندار قم از شبکه فاضلاب بیمارستان فرقانی و شبکه فاضلاب مجتمع میثاق بهره برداری و از نرم افزار یکپارچه ارتباط با مشتری مرکز ۱۲۲ آبفای قم نیز رونمایی شد که برای این طرح‌ها ۴۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

ارائه تمام خدمات آبفا ۲۴ ساعته و به صورت غیرحضوری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه بیمارستان فرقانی فاقد زیرساخت‌های دفع بهداشتی فاضلاب بود، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، شبکه فاضلاب این بیمارستان با بسیج تمام امکانات و تجهیزات و پیمانکاران در کمتر از یک ماه با اجرای بیش از ۲ هزار متر لوله‌گذاری به انجام رسید و وارد مدار بهره‌برداری شد.

علی جان صادق پور با اشاره به مشکلات دفع بهداشتی فاضلاب مجتمع میثاق در خیابان ۱۵ خرداد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ساکنان این مجتمع با چالش مواجه بودند شبکه فاضلاب آن با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به اجرا رسید.

وی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم عدم خروج شهروندان از منازل، از توسعه مرکز ۱۲۲ آبفا و گسترش ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکان تأکید کرد: تمام ساکنان استان اعم از شهری و روستایی می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته خدمات مورد نیاز خود را از شرکت آب و فاضلاب از طریق این مرکز دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه تمام خدمات فوریتی و غیر فوریتی شرکت آب و فاضلاب به صورت غیرحضوری و شبانه‌روزی از مرکز ۱۲۲ قابل دریافت است، از شهروندان خواست قبل از هرگونه مراجعه حضوری از طریق تلفن ۱۲۲ درخواست‌های خود را پیگیری کنند.

وی با تأکید بر لزوم بسیج همگانی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: شرکت آب و فاضلاب از ابتدای شیوع کرونا به صورت شبانه‌روزی در کنار مدافعان سلامت نسبت به تأمین آب سالم و بهداشتی با سخت‌گیری‌های بیشتر در خصوص رعایت استانداردها اقدام کرده است.

48