خودروساز الکتریکی چینی، Xpeng با انتشار سدان اسپرت و با کیفیت خود شلیک‌هایی را به سمت خودرو تسلا مدل ۳، هم از نظر قیمت و هم از نظر بیشینه سرعت فرستاد. با یک بار شارژ P۷ در آزمایش NEDC توانست ۷۰۶ کیلومتر حرکت کند.

Xpeng P۷ یک خودرو زیبا با سطوح و لبه‌های صاف و انحناهای آرام است که ظاهری مانند دلفین دارد. این خودرو در چندین مدل وارد بازار می‌شود که ارزانترین آن مدل RWD (حرکت با چرخهای عقب) با شعاع حرکتی ۵۶۸ کیلومتر و با قیمت ۳۲ هزار دلار است. مدل متوسط آن RWD Super-long Range است که با ۷۰۶ کیلومتر و قیمت ۳۶ هزار دلار وارد بازار می‌شود. گرانترین مدل آن یک AWD (حرکت با تمام چرخ‌ها) است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۴.۳ ثانیه بوده و قیمت پایه آن از ۴۸ هزار دلار شروع می‌شود.

تنها اندازه باتری اعلام شده برای P۷ باتری slim-profile Prismatic ۸۰ کیلووات ساعتی است که در اندازه ۱۱  سانتی متری و با چگالی بار ۱۷۰ وات/کیلوگرم ارائه میشود. به گفته خودروساز هر ۱۰ دقیقه شارژ سریع آن می‌تواند ۱۲۰ کیلومتر را طی کند.  

شاسی P۷ به کمک پورشه ساخته شده است و از ترمزهای Brembo و Bosch ABS استفاده می‌کند. همچنین برای سیستم خودران سطح ۳ طراحی شده و از ۱۴ دوربین با زاویه ۳۶۰ درجه استفاده می‌کند و در کنار ۱۲ سنسور اولتراسونیک و ۵ رادار امواج میلیمتری می‌تواند تا ۲۰۰ متر را در شرایط جوی بارانی و مه تشخیص دهد.  

تمام این اطلاعات از طریق کامپیوتر جدید شرکت NVidia به نام Drive AGX Xavier پردازش می‌شود. P۷ اولین خودرویی است که از آن استفاده می‌کند و می‌تواند ۳۰ تریلیون عملیات را در ثانیه و در حالی که تنها ۳۰ وات انرژی مصرف می‌کند انجام دهد.  

newatlas.com

۲۱۲۱

برچسب‌ها

"