رئیس کل دادگستری استان مرکزی رای صادر شده در خصوص پرونده ۴۱ کارگر شرکت آذرآب اراک را غیرقطعی و قابل اعتراض و تجدید نظرعنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی امروز دوشنبه نهم تیرماه پس از بازدید از شرکت آذرآب اراک در نشست با مدیرعامل و کارگران این واحد تولیدی صنعتی به این موضوع تاکید کرد و ادامه داد : قوه قضائیه در استان مرکزی حتی یک روز حبس اجرایی و جریمه برای کارگران شرکت آذرآب در نظر نگرفته و حمایت حقوقی و قضایی لازم را از ماین مجموعه تولیدی خواهیم داشت. 
وی تصریح کرد : در شرایط اقتصادی خاصی قرار داریم و با توجه به مشکلات فعلی مشخص نیست در آینده شرایط بهتر شود ؛ دستگاه قضایی در خدمت کار و تولید و اشتغال است و نمی خواهد سوهان روح کارگر باشد.
رئیس کل دادگستری استان افزود : اما این حمایت مشروط به قول و همکاری کارگران و اینکه خود را پایبند به شرایط قانونی و انضباطی محیط کار و جامعه بدانند ، است و اگر اخلالی ایجاد شود و بار منفی برای نظام به همراه داشته باشند ، قطعا برخوردها قانونی خواهد بود .
حجت الاسلام موسوی در ادامه صحبت های خود با تاکید به اینکه طبق خط مشی ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری و راهبردهای رییس قوه در حوزه کار، تولید، صنعت و اشتغال، دادخواست‌محور حرکت نمی‌کنیم ، افزود : حق ، عدل و قانون ملاک کار است و تاکنون تلاش شده است که در نهایت رافت اسلامی با کارگران صنایع استان برخورد شود.البته باید قدم را جلوتر گذاشت و قبل از ایجاد تنش و موانع در مسیر تولید و فعالیت ، حمایت موثرتری از صنایع صورت گیرد.
وی از مدیریت و سهامداران شرکت آذرآب خواست که مشکلات خود را به محیط کار و کارخانه وارد نکنند و اجازه دهند فضا آرام بماند و بیان کرد : کارگران در این شرایط دشوار مشغول به کار هستند و لازم است مدیریت نیز اعتماد به نفس خود را حفظ کند و با کف کارگاه ها ارتباط داشته باشد . مشکل سهامدار و اهلیت آن باید خارج از این جلسات بررسی و تصمیم گیری شود.
موسوی موضوع افزایش نقدینگی و سرمایه شرکت آذرآب را نیازمند بررسی تخصصی دانست و وعده داد که در کارگروه اقتصادی دادگستری موضوع مطرح و بررسی خواهد شد.در خصوص مطالبات سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک‌ها نیز باید شرایطی ایجاد شود که فشار بیشتری به آذرآب وارد نشود و این نفس های تنگ قطع شود. 
رییس کل دادگستری استان مرکزی در خصوص دو پرونده مدیرعامل اسبق شرکت آذرآب اراک(فریبرز پرنا) که در حال حاضر در دادگاه مفتوح است ، اظهار داشت : باید بررسی بیشتری در خصوص این دو پرونده داشته و در مراجع بالاتر پیگیری و ارزیابی کنم که رای و مقدمات صدور رای چگونه بوده است، ولی در جهت استیفای حقوق شرکت و کارگران حرکت خواهد شد.
وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به وفاق و همدلی در بین مدیران صنعتی و اقتصادی استان مرکزی و دغدغه کار، تولید و اشتغال افزود: سه جلسه اخیر شورای تامین استان مرکزی با محوریت صنعت، اقتصاد و کار و تولید برگزار شد و همه بر حل مشکلات صنعت استان اتفاق نظر دارند.
*در کنار کارگران و نه در تقابل با آنان هستیم
به گزارش خبرآنلاین مرکزی ؛ دادستان اراک هم با بیان اینکه دغدغه ما آرامش در امر تولید و حمایت از کار است و در کنار کارگران و نه در تقابل با آنان هستیم ، افزود : بانک کشاورزی در جلسه شورای تامین استان مرکزی رسما و صراحتا اعلام کرد که توان سهامداری این شرکت را ندارد و این کاره نیست؛ باید تکلیف سهام آذرآب هرچه زودتر مشخص شود.
عباس قاسمی تصریح کرد : باید پروژه‌های مهم و دست اول به شرکت داده شود ، اما ایجاد اعتماد شرط تحقق آن است ، نمی‌خواهیم که سرنوشت دیگر صنایع استان در آذرآب تکرار شود.

48