استاندار قزوین گفت: مدیران استان تمام قد در خدمت تولید هستند و روسای بانکها و مسئولانی که از تولید حمایت جدی نکنند هیچ جایی در استان ندارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین اظهار کرد: در سالی که بسیاری از تولیدکنندگان دچار مشکلات مختلف شده اند رسالت همه مدیران کمک به حل مشکلات و رفع موانع از مسیر اقتصاد و تولید است.
او بیان کرد: هیچ مدیری حق ندارد به دلیل بدهی خدماتی واحد تولیدی را تعطیل کرده و مسیر فعالیت آن را متوقف کند و اگر کسی به این دستورالعمل بی توجه باشد برکنار می شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: در یک سال گذشته هیچ کارخانه‌ای به دلیل بدهی آب و برق و گاز از چرخه تولید خارج نشده و در ادامه مسیر هم این رویکرد دنبال می شود.
جمالی پور اضافه کرد: مقرر شود تا کمیته‌ای تشکیل شده و مشکلات همه واحدهای بحرانی و دارای مشکل را به دقت بررسی کرده و برای تصمیم گیری در جلسات آینده ارائه کند تا بسرعت برای رفع موانع تولید اقدام کنیم.
او با انتقاد شدید از نحوه محاسبه سود و جریمه دیرکرد تسهیلات بخش تولید گفت: وقتی چندین برابر یک وام از تولیدکننده جریمه و دیرکرد می‌گیریم و شعار حمایت از تولید می‌دهیم یعنی در رفتار خود صادق نیستیم و این روند باید تغییر کند.
استاندار قزوین گفت: اگر تنفس می‌دهیم تا اقساط دیرتر پرداخت شود دیگر سخت گیری معنا ندارد و اگر در این جلسات نتوانیم گره‌ای از مشکلات تولیدکننده باز کنیم تشکیل آن معنا ندارد.
او اضافه کرد: بانک‌ها باید تخصصی و برخی در مسیر سرمایه گداری باشند و گاهی به نظر می‌رسد از مسیر اصلی دور شده اند و باید این وضعیت در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و سدهای بانکی تعدیل شود.
جمالی پور افزود: گفته می‌شود وام ۱۸ درصدی داده ایم در حالی که در عمل با سود مرکب بیش از ۲۴ درصد از تولیدکننده سود بانکی دریافت می‌کنیم که جرم و تخلف است و باید دستگاه قضائی و دادستان و تعزیرات حکومتی در آن ورود کند.
این مقام مسئول بیان کرد: یک واحد شش میلیارد تومان وام گرفته و امروز ۱۵ میلیارد تومان جریمه باید پرداخت کند و ما انتظار داریم اشتغال و اقتصاد هم رونق بگیرد که ممکن نیست.
استاندار قزوین یادآور شد: البته در داخل استان مشکل نداریم و همکاری خوب است زیرا هشدار داده ایم اگر مدیر بانکی کاری کند که صدای تولید کننده درآید جایی در استان نخواهد داشت.
او افزود: انتظار داریم مدیران صنعتی حساب‌های بانکی خود را به استان قزوین منتقل کنند تا ما هم سقف تسهیلات را بالا ببریم و عمده مشکلات امروز صنعتگران ما با بانک‌های تهران است که مشکل ساز شده است.
استاندار قزوین تصریح کرد: کاری نکنید مردم ناراضی شوند همه ما باید تلاش کنند تا مشکلات جامعه کارگری و تولید برطرف شود تا بتوانیم اشتغال پایدار را محقق کنیم.

46