تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

پس از پایان جلسه روز یکشنبه مجلس ،موج بازتاب اتفاقات نامیمون برای سیاست خارجی کشور، پشت سر هم در رسانه های خبری جهان با این مضمون مخابره شد:" فشار حداکثری امریکا جواب داده است. "

اتفاقات مجلس و بی مهری‌های نمایندگان نسبت به وزیر خارجه جمهوری اسلامی، آب در آسیاب دشمن بود و ای کاش وزیر خارجه همانند سخنرانی اش در شورای امنیت با صلابت تر از این سخن می گفت نه آنکه برای عده ای که نمی خواهند بشنوند فریاد بزند و از خود دفاع کند. به نظرم همان لبخند کافی بود!

مجلس به ظاهر انقلابی، آن روز بحدی خشمگین و ترسناک بودکه اینبار مردم به جای پدیده های طبیعی همچون زلزله و صاعقه و ... باید بر این مجلس نماز آیات بخوانند که جز وحشت چیز دیگری ندارد. 

ظریف نماینده جمهوری اسلامی ایران در جامعه جهانی است. درست پس از سخنرانی تاثیر گذار او در شورای امنیت تندروها به او حمله می برند و او را دروغگو خطاب می کنند. آیا این گرا به دشمن نیست؟ دروغگو خواندن ظریف در صحن علنی مجلس تیتر یک رسانه های جهان شد. آیا شما به دنبال رفع تحریم هستید یا اعمال تحریم؟ آیا وقتی که نماینده نظام جمهوری اسلامی در مجلس دروغگو خوانده می شود دشمن به مردم ما رحم خواهد کرد؟ آیا جز این است که حنای وزیر خارجه ما در جهان دیگر رنگی نخواهد داشت؟ و تندروهای گرامی از تریبون مجلسبه تمام جهان فراخوان می دهند که ما خواهان تحریم هستیم، ما خواهان جنگ هستیم؟

ظریف به سراغ شرق می رود می گویند این قرارداد با چینی ها مشکوک است ظریف به غرب ناسزا می گوید او را متهم به غربی بودن می کنند. اقایان مجلس انقلابی کدام رقص و ساز برای شما مطلوب است؟ 

مجلس انقلابی روز یکشبنه خطابش تنها ظریف نبود پیام آنها به غرب بود؛

پیام اول؛ برجام مرده است

پیام دوم؛ فشار حداکثری پاسخ داده است

پیام سوم؛ در جلسه شورای امنیت برای رفع تحریم ها با ترامپ هم رای هستیم؛ چون شکست ظریف و دولت روحانی را می خواهیم؛ چرا که به زعم اقای ذوالنور «همه چی را داده ایم» که ظاهرا قرار است در دولت انقلابی پس بگیرند!

پیام چهارم؛ ظریف نماینده جمهوری اسلامی نیست! 

در نهایت گرای مستقیم به دشمن و ادامه تحریم ها و بالا رفتن قیمت ارز و طلا.... رشته های ظریف در سخنرانی شورای امنیت پنبه شد. حمله وقیحانه تندروها به ظریف تنها اعتبار نظام را در جهان دیپلماسی زیر سوال برد. و این است دستاورد نفوذی ها، سرداری ترور فیزیکی می شود و سرداری دیگر ترور شخصیت و اسرائیل هم مشغول است و سرنوشت قطعنامه 2231 و بازگشت تحریم های شورای امنیت از رگ گردن به ما نزدیکتر.... مردم هم در هجوم خرید دلار و ...

در این میان اولین حقوق نجومی نمایندگان هم واریز می شود.... نماز آیات را بخوانید.

در همین رابطه بیشتر بخوانید: 
چرا وزیر خارجه از سرنوشت سیاسی مصدق گفت؟

1717