رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: «تمامی هتل‌ها و اقامتگاه های شاهرود با تخفیف ویژه در اختیار عوامل مجموعه تلویزیونی "سلمان فارسی" قرار گرفت.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، حمیدرضا حسنی روز سه‌شنبه ۷ مرداد ماه ۱۳۹۹ با اشاره به آغاز فیلمبرداری سریال سلمان فارسی در شهرستان شاهرود، افزود: «تمامی واحدهای اقامتی شاهرود به عوامل این سریال اختصاص یافت و ظرفیت اشغال هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در شاهرود به ۱۰۰ درصد رسید.»

او با اشاره به اینکه از ظرفیت تاسیسات گردشگری شاهرود به عنوان محل فیلمبرداری نیز استفاده می‌شود، بیان داشت: «ارائه تخفیف یکی از راه‌های حمایتی میراث‌فرهنگی از ساخت این مجموعه فاخر است.»

حسنی با بیان اینکه این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی "داوود میرباقری" در حال ساخت است، افزود: «داستان سریال سلمان فارسی از تولد تا ماجرای فتح ایران است و ماجرای عبور کاروانی که از تیسفون عازم دمشق شده، در سرزمین مادری کارگردان سریال، جلوی دوربین می‌رود.»

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود گفت: «فیلمبرداری این سریال در شاهرود به دلیل شیوع کرونا در کشور به تعویق افتاد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کار دنبال می‌شود.»

حسنی افزود: «این سریال فاخر که به زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد، جدیدترین اثر داوود میرباقری است که تصویربرداری آن از زمستان سال گذشته در شهداد کرمان آغاز شد و سپس در جزیره قشم ادامه یافت.»

سریال "سلمان فارسی" به تهیه‌کنندگی حسین طاهری و به سفارش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله بزرگ‌ترین آثار نمایشی تاریخ کشور محسوب می‌شود.

سید محمد داوود میرباقری زاده ۱۳۳۷ در شاهرود، نویسنده و کارگردان ایرانی است. از مهم‌ترین آثار میرباقری می‌توان به سریال مختارنامه، امام علی (ع) اشاره کرد.

سلمان فارسی،صحابی مشهور پیامبر(ص) و از یاران امام علی(ع) بود. وی از یاران بزرگ و مورد علاقه پیامبر(ص) بوده تا آنجا که حضرت محمد(ص) در وصف او گفته است: «سلمان از ماست.» او در غزوه‌های پیامبر، حضور داشت و ماجرای پیشنهاد وی برای کندن خندق در نبرد احزاب که به شکست مشرکان انجامید، مشهور است. سلمان پس از رحلت پیامبر(ص)، در شمار یاران علی بن ابی‌طالب(ع) قرار گرفت.

46