معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات کوی شهید مدرس اهواز و ادعای تلاقی آب و فاضلاب در این منطقه گفت: کمیته تسهیل سنددار شدن املاک استانداری مساله کوی شهید مدرس را با اولویت پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین از اهواز : عاطی عبیات معاون عمرانی استانداری خوزستان بعد از ظهر امروز به همراه تعدادی از مسئولان در بازدید از منطقه محروم کوی شهید مدرس اهواز اظهار داشت: به زودی کمیته تسهیل اسناد مالکیت منازل استانداری خوزستان برای صدور سند کوی شهید مدرس ورود می‌کند.

وی افزود: این مساله یک فرایند زمان بری است ولی به طور دقیق نمی توان زمان برای صدور اسناد مشخص کرد و اداره کل راه‌و شهرسازی قرار شد گزارشی جامع از وضعیت مالکیت منطقه ارائه دهد.

معاون‌ عمرانی استانداری خوزستان گفت: مسئاله فاضلاب منطقه نیاز به ورود فوری شرکت آبفاست و در نقاطی که به گفته اهالی تلاقی آب و فاضلاب وجود دارد باید فورا بررسی و اقدام شود.

وی اظهار داشت: مدرسه شهید باوی منطقه از نظر ایمنی نیاز به بررسی دارد و اگر ایمنی لازم را نداشته باشد نباید دانش آموز پذیرش شود.

عبیات گفت: برای سنددار شدن املاک این منطقه افراد و دستگاه های مختلفی ورودی کردند که استانداری قرار شد این مسایل را تجمیع کند و به طور ویژه بررسی کند.

 منازل و املاک موجود در کوی شهید مدرس اهواز دارای قدمتی ۶۰ ساله هستند. با وجود گذشت ۶ دهه از ساخت و ساز در این کوی، همچنان این منازل فاقد سند مالکیت است. این نبود سند سبب مشکلاتی از قبیل ارائه نشدن خدمات شهری، رهاشدن فاضلاب و افت فشار آب و نبود سیستم فاضلاب مناسب شده است.

48