زنان باردار و جانبازان بالای ۵۰ درصد می‌توانند جهت دریافت واکسن آنفولانزا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

به گزارش خبرآنلاین از البرز : معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با اعلام این خبر گفت: اولین محموله واکسن آنفلوآنزا صبح امروز تحویل معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز شد

دکتر «شهاب معینی مستوفی» افزود: با توجه به اهمیت دریافت واکسن توسط افراد واجد شرایط به خصوص کادر بهداشت و درمان که در صف مقدم مبارزه با بیماری کرونا ویروس هستند، تزریق واکسن از همین امروز برای همکاران مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها و فوریت‌های پزشکی در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

دکتر مستوفی ادامه داد: تیم‌های سیار برای انجام واکسیناسیون در اماکن تجمعی مانند آسایشگاه‌ها و دیگر اماکن نگهداری سالمندان، معلولین و کودکان اعزام می‌شوند که گزارش آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی عنوان کرد: واکسن آنفلوانزا به تدریج در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت توزیع شده و بر اساس برنامه مدون برای گروه‌های حساس مانند زنان باردار، جانبازان بالای ۵۰% (با ارائه کارت شناسایی ) طبق شیوه‌نامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت تلقیح خواهد شد و سه شاخص سرعت، دقت و نظارت سرلوحه کار مدیران و کارشناسان خواهد بود و ثبت مشخصات کلیه افرادی که تزریق واکسن برای آنان انجام گرفته در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) الزامی و ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت استان تاکید کرد: سایر بیماران مانند افراد دارای تالاسمی، پیوند اعضاء، دیالیز و افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند در همان محل درمان واکسینه می‌شوند و نیازی به مراجعه به مراکز بهداشتی ندارند.

وی عنوان کرد: همچین سهمیه زندان‌های موجود در استان نیز به سازمان زندان‌ها تحویل می‌شود.

دکتر «شهاب معینی مستوفی» تاکید کرد: واکسن آنفلو لانزا برای سایر شهروندان از طریق داروخانه‌های خصوصی توزیع خواهد شد که توسط مسئولین امر در این خصوص اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

48