باشگاه خبرنگاران نوشت:واکاوی برخی از خبررسانی‌ها و خبرسازی‌های رسانه‌های معاند، نشان می‌دهد که شبکه‌ها و فعالان رسانه‌ای ضدانقلاب در بسیاری از اقدامات خود، کلاه گشادی را برای مخاطبانشان دست و پا کرده‌اند.

علاوه بر کلمات و هشتگ‌هایی که با هدف درگیرسازی احساسات مخاطبان طراحی و صورت گرفت، استفاده از تصاویر نیز برای تشدید این احساسات و اقناع مخاطب جهت هم‌نوایی با این جریان رسانه‌ای را شاهد بودیم.

اما واکاوی برخی از خبررسانی‌ها و خبرسازی‌های رسانه‌های معاند، نشان می‌دهد که شبکه‌ها و فعالان رسانه‌ای ضدانقلاب در بسیاری از اقدامات خود، کلاه گشادی را برای مخاطبانشان دست و پا کرده‌اند که استفاده از تصاویر موجود در فضای مجازی و سپس دستکاری و اصطلاحا فتوشاپ آن‌ها با عنوان دیوارنویسی برای افکاری توسط مردم، نمونه‌ای از این افتضاح رسانه‌ای است.

این تصاویر فتوشاپی که بعد از قصاص نوید افکاری به‌صورت دومینویی، در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفت، به مخاطب القا می‌کند که جریانی توسط بخشی از جامعه در حال پیگیری است و جامعه به صورت فراگیر درگیر بازی رسانه‌های خارج از کشور شده است.

 

با یک جستجو در فضای اینترنت مشخص میشود که این تصاویر ساختگی، ابتدا توسط صفحات مجازی رادیو فردا ارگان سازمان سیا منتشر و سپس از سوی سایر رسانه‌ها همچون شبکه من و تو، شبکه وهابی کلمه و حتی ارگان رسانه‌ای منافقین و همچنین فعالان سلطنت‌طلب و امثال مسیح علینژاد و دیگر عوامل این رسانه‌ها بازنشر شده‌اند.

طی سال‌های گذشته، این رسانه‌ها به منظور اقناع مخاطب خود، با شگردها و ترفندهای مختلف، حجم انبوهی از مطالب را در مقاطع مختلف انتشار داده‌اند. در نمونه‌های اخیر جعل لوگوی شرکت هواپیمایی ماهان بر روی هواپیمای نظامی، انتشار ویدئوی چندین سال قبل تجمع مقابل بورس و موارد دیگر، از این دست بوده‌اند، در حالیکه یک بررسی ساده، ساختگی بودن و یا استفاده از تصاویر آرشیوی را توسط این رسانه‌ها به اثبات می‌رساند.

17302