سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا استان قزوین گفت: بانک‌ها از اصنافی که مشمول محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا شده‌اند، حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با ویروس کرونا استان قزوین  گفت: براساس مصوبه چهل و ششم ستاد ملی کرونا، اصنافی که به واسطه طرح هوشمند محدودیت و ممنوعیت‌های کرونایی نمی‌توانند فعالیتی داشته باشند باید از سوی بانک‌ها مورد حمایت جدی قرار گیرند.
او ادامه داد: بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی افراد که موعد پرداخت آن آذرماه سال۹۹ باشد اگر وفق مصوب شورای پول و اعتبار بدهی آنها به شبکه بانکی کشور تا ۱ اسفند سال۹۸ در طبقه جاری قرار داشته باشد، به پایان دوره بازپرداخت اقساط این تسهیلات منتقل می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: در مورد تسهیلات با بازپرداخت به صورت دایمی که بازپرداخت آن آذرماه سال۹۹ باشد نیز موعد پرداخت به یک ماه بعد از آن منتقل و استمهال موارد مشمول این بند از احتساب و اخذ هرگونه جریمه و کارمزد اضافی مستثنی است.
به گفته حبیبی، اشخاص مشمول این موارد استمهالی در بازه زمانی آذرماه سال۹۹ مشمول محدودیت و ممنوعیت بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غیرجاری نمی‌شوند.
او بیان کرد: چنانچه سررسید چک‌های صادر شده اشخاص مشمول این بند در دوره زمانی آذرماه سال۹۹ باشد و منجر به برگشت چک و صدور گواهی نامه عدم پرداخت گردد، در صورت تسلیم تقاضای خود به بانک مربوط، تا یک ماه پس از تاریخ برگشت چک صادره مشمول ممنوعیت و محدودیت‌های مقرر در ماده ۵مکرر الحاقی به قانون چک نیست.
سخنگوی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین افزود: مهلت پرداخت قبوض مصرفی که زمان پرداخت آنها در دوره زمانی اول آذر تا اول اسفند سال جاری باشد به مدت ۲ماه امهال می‌شود.

46

"