به گزارش خبرآنلاین - سارا مبارک با اعلام این خبر اظهار کرد: در تازهترین رتبهبندی آموزشی دانشگاه و دانشکدههای علوم پزشکی کشور (طرح راد ۳)، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشکده علوم پزشکی آبادان به لحاظ رتبه بندی آموزشی 15 پله ارتقاء داشته است.
وی با بیان اینکه رصد ساختارمند نظام آموزش علوم پزشکی در دانشگاهها، یکی از اجزای لازم برای ارتقای مداوم کیفیت آموزش و زمینهساز پویایی و تحرک پایدار نظام آموزشی و ایجاد فضای رقابتی برای پیشرفت و تحول است، افزود: نظام رتبهبندی راد (رتبهبندی دانشگاههای علوم پزشکی) یکی از ابزارهای دستیابی به این هدف است.
معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: انجام این رتبهبندی آموزشی در سه حوزه کلی خروجیهای تاثیرگذار (شامل دانشگاه اخلاقمدار، دانشگاه در تراز بینالملل، دانشگاه پاسخگو به جامعه، دانشگاه رسالتمدار و ماموریتگرا، دانشگاه مرجع، دانشگاه پیشتاز با رهیافت همگرایی علوم)، حوزه عملکردی (منعکسکنندهی میزان اثربخشی اقدامات، فرآیندها و برنامهریزیهای دانشگاه در جهت ارتقاء کیفیت آموزش) و حوزه پیادهسازی بستههای تحول و نوآوری آموزش (شامل بسته آیندهنگری و ظرفیتسازی، بسته توسعه کارآفرینی، بسته آموزش پاسخگو و عدالتمحور، بسته توسعه راهبردی، هدفمند و ماموریتگرا، بسته اخلاق حرفهای، بسته بینالمللی.سازی آموزشی، بسته توسعه آموزش مجازی، بسته ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون علوم پزشکی، بسته اعتباربخشی موسسات و بیمارستانهای آموزشی و بسته توسعه و ارتقای زیرساختهای آموزش) است.
۴۶
مبارک، یادآور شد: در این مطالعه شاخصهایی همچون تعداد تفاهمنامههای منعقدشده دانشگاهی، تعداد کوریکولومهای تدوینشده، ظرفیت پذیرش دانشجوی بومی، فرآیند جشنواره مطهری، مقالات با همکاری بینالمللی، تعداد انجمنهای دانشجویی، قراردادهای منعقد شده با صنعت، امتیازات کسبشدهی اعتباربخشیهای آموزشی و دانشجویی و وجود لاگبوک مقاطع تحصیلی بررسی می شوند که در این طرح دانشکده علوم پزشکی آبادان در سالهای ۹۸ و ۹۹، ۱۵ پله نسبت به جایگاه قبلی اش ارتقاء داشته است.