معاون درمان وزیر بهداشت: رئیس و مسئولان رده بالای بیمارستان امام از این ماجرا هیچ اطلاعی نداشته‌اند. این کار به وسیله 2 نفر از کارمندان رده پایین و راننده آمبولانس بیمارستان انجام شده است. آنها اخراج شده اند.

پس از دو سه روز هیاهو و حاشیه سازی های رسانه ای داخلی و خارجی و هزینه های جبران ناپذیر، معاون وزیر بهداشت، عامل رها شدن دو بیمار بی بضاعت در بیابان را کارمندان رده پایین بیمارستان امام خمینی اعلام کرد.

حسن امامی رضوی، در یک نشست خبری که برای این موضوع برگزار شد، گفت: رئیس و مسئولان رده بالای بیمارستان امام از این ماجرا هیچ اطلاعی نداشته‌اند و سرنخ‌های به دست آمده نشان می‌دهد این کار به وسیله 2 نفر از کارمندان رده پایین بیمارستان و توسط راننده آمبولانس بیمارستان انجام شده است که وزارت بهداشت از آنان شکایت کرده و البته مسئولان دادستانی نیز همزمان این پرونده را پیگیری می کنند اما از بازداشت آنها خبری ندارم. در اولین اقدام آنها از کار برکنار شده اند.

او همچنین گفت: رهاسازی بیماران از بیمارستانها به علت نداشتن پول امر شایعی در بیمارستانهای دولتی نیست البته در این مورد اطلاعات ما حاکی است بیمار اول درمان کامل و رایگان را در بیمارستان امام گرفته و ترخیص شده است و بیمار دوم نیز اصلاً در بیمارستان پذیرش نشده و هیچ پرونده‌ای از وی در بیمارستان موجود نیست.

جالب اینکه معاون وزیر درباره ابهامات ماجرا هیچ پاسخی روشنی ندارد؛ این دو بیمار چگونه در لباس بیمارستان به تن داشتند، چگونه از بیمارستان امام خمینی پذیرش شده اند و البته چظور روانه بیمارستان شده اند. او در این مورد که چرا هر دو بیمار با لباس بیمارستان پیدا شدند و بعداً در بیمارستان فیروزآبادی تحت درمان قرار گرفتند گفت: اینها ابهامات قضیه است که برای خود ما نیز هنوز روشن نیست.

به گزارش فارس او در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که گفت "یکی از بیماران گفته از وی در بیمارستان امام50 هزار تومان پول گرفته شده و به بهانه اینکه می‌خواهند او را به خانه ببرند، با آمبولانس از بیمارستان خارج و در بیابان رها کردند" گفت: ظاهراً اطلاعات خبرنگاران از ما کامل‌تر است اما اطلاعات ما این موارد را تأیید نمی‌کند و نشان می‌دهد یکی از آ‌نها اصلاً پذیرش نشده و دیگری نیز رایگان درمان شده و از بیمارستان امام ترخیص شده است. اما اینکه چرا هنگام انتقال این ماجرا رخ داده است برای ما هم معلوم نیست و در حال پیگیری هستیم.

امامی رضوی همچنین گفت: بیمارستان امام که این اتفاق از آنها رخ داده است مرکزی است که بیشترین خدمات را به بیماران و به خصوص معتادان و افراد بی بضاعت ارائه می‌کند و یکی از این 2 بیمار رها شده نیز معتادی بوده که خدمات درمانی را 3 روز در بیمارستان امام دریافت کرده و هیچ پولی نیز از وی گرفته نشده است. این بیمار بعد از اتمام درمان از بیمارستان ترخیص شده اما بعداً این ماجرا رخ داده است. بیمار دوم نیز اصلاً در بیمارستان پذیرش نشده و احتمالاً برای پذیرش مراجعه کرده اما پذیرش نشده است و هیچ مدرک و سندی مبنی بر پذیرش وی در بیمارستان وجود ندارد.

خبرهای اولیه درباره این واقعه با تکذیب بیمارستان امام همراه بود. اما رضوی، درمان اولیه این بیماران در بیمارستان امام را تایید می کند: هر دو بیمار در بیمارستان فیروزآبادی بستری شدند و خدمت گرفتند البته بعد از پیدا شدن و قبل از بستری مدتی معطل شدند تا با بیمارستان امام که بیمارستان اول بوده هماهنگ شود (زیرا معمولاً ادامه درمان این نوع بیماران باید در همان بیمارستان اول دنبال شود) اما بعد با هماهنگی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستان فیروزآبادی بستری شدند و اکنون بیمار اول بعد از ترخیص در خانه به سر می‌برد، بیمار دوم نیز بعد از درمان از این بیمارستان ترخیص شد و به علت بی خانمان بودن به بهزیستی ارجاع شد.

به گفته او حراست وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول پیگیری این مسئله هستند، دادستانی تهران هم با خاطیان برخورد می کند و اطلاع رسانی درباره نوع برخورد با خاطیان از این پس به عهده مسئولان قوه قضاییه است با این حال برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی بازرسی و نظارت بیشتری بر نحوه ارائه خدمات در بیمارستانها خواهیم داشت.

معاون وزیر بهداشت، از رسانه ها درخواست غیرمعمولی داشت: اطلاع رسانی در مورد چنین اخباری در رسانه‌ها گر چه کار درستی است اما بهتر است قبل از آن مسئولان وزارت بهداشت را در جریان قرار دهند تا بتوانیم به موقع پیگیری کنیم و پاسخگو باشیم.

او درباره رهاسازی سومین بیمار در بیابان هم گفت: این مورد را تاکنون نمی‌دانستیم و امروز در رسانه‌ها منتشر شده است که بعد از پیگیری در مورد آن هم اظهار نظر می‌کنیم.

47

 

منبع: خبرآنلاین