تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴

شهرام شکیبا

خبرگزاری فارس یک گفت‌وگوی جذاب، آموزنده و هیجان‌انگیز با شهرام خرازی‌ها، مدیر گروه سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام داده که انصافاً برای سلامت روانی بسیار مفید فایده است. ایشان در بخشی از گفت‌وگویشان توصیه کرده‌اند که: «در فیلم‌های غیراخلاقی اعمال و رفتاری به نمایش درآمده و به تصویر کشیده می‌شوند که جزو روش‌های انتقال اچ. آی. وی محسوب می‌شوند و مردم به ویژه پسران و دختران نوجوان و جوان باید به هوش باشند که اگر بخواهند عیناً آنچه را در این فیلم‌ها می‌بینند به اجرا درآورند، احتمال ورود ویروس ایدز به بدن را افزایش خواهند داد. ایدز نه واکسن دارد، نه درمان قطعی.»

۱- ببخشید اگر «عیناً» اجرا نشود چه حکمی دارد؟

۲- یعنی اگر «عیناً» اجرا نکنند، ویروس به بدنشان وارد نمی‌شود؟

۳- خب اگر واکسن یا درمان قطعی داشت، مشکلی برای تقلید «عیناً» و اجرای طابق النعل بالنعل مسئله خاصی ایجاد نمی‌کند؟

۴- اگر ممکن است یک‌بار دقیق و به طور کلی روش‌های انتقال اچ. آی. وی را توضیح بدهید که مقلدان بدانند کجا‌ها را نباید عیناً اجرا کنند.

۵- واقعاً که حق با مولاناست:
خلق را تقلیدشان برباد داد
ای دو صد نفرین بر این تقلید باد
فقط اگر در روزگار ما بود، حتماً یک‌طوری «عیناً» و «اچ. آی. وی» را هم به بیت مذکور می‌افزود.

هرجا بمیرم، یار گله داره
بشیر نازپرور، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفته است: «پزشکی قانونی در حال حاضر با کمبود نیرو و آمبولانس مواجه است و در این راستا شهرداری «بهشت‌زهرا» می‌تواند به دلیل دارا بودن امکانات مناسب تعامل بیشتری با پزشکی قانونی در راستای حمل اجساد برقرار کند.» (فارس)

از طرفی غلامرضا معصومی، رئیس اورژانس کشور هم گفته است: «براساس ابلاغ رئیس‌جمهوری حمل اجساد در جاده‌ها به عهده وزارت بهداشت است اما این کار به حداقل ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تأمین‌ نشده. بنابراین حمل اجساد در جاده‌ها همچنان بر زمین مانده و بلاتکلیف است.» (فارس)

۱- بالاخره اجساد بلاتکلیف شده‌اند یا «حمل اجساد»؟

۲- آدم زنده تکلیفش روشن نیست در این اوضاع و احوال، پس وای به حال ‌آدم مرده که خطر گندیدن و بو گرفتن هم دارد.

۳- یعنی براساس ابلاغ کاملاً کار‌شناسی رئیس‌جمهور چون اعتبار موجود نیست تا اطلاع ثانوی چون مرده‌ها روی زمین می‌مانند، مردن ممنوع است؟

۴- مردم قهرمان ایران، تا زمان تأمین اعتبار لازم، لطفاً از مردن به‌ای نحو کان اکیداً خودداری فرمایید. قبلاً از همکاری و همدلی شما که مشت محکمی بر دهان دشمنان ملت است کمال تشکر را داریم.
(دفتر ریاست جمهوری)

۵- پس تا اطلاع ثانوی یا نمی‌رید یا اگر چاره‌ای نیست و اجلتان فرا رسیده در اسرع وقت خودتان را به بهشت‌زهرا برسانید و دم در غسالخانه با حضرت عزرائیل روبوسی کنید.

۶- خواهشمندیم رئیس‌جمهور زود‌تر تکلیف را روشن کند‍ فعلاً مرده و زنده بلاتکلیفند.

242

منبع: خبرآنلاین