ایسنا نوشت: مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه به طور میانگین آمار واکسیناسیون مراکز توان بخشی و مراقبتی بهزیستی در هر روز یک درصد افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: اگر با این شتاب و سرعت واکسیناسیون توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شود، ۷۵ روز طول خواهد کشید تا واکسیناسیون مراکز توانبخشی و مراقبتی فاز اول به پایان رسد، لذا این سرعت با برنامه پیش بینی شده‌ ستاد ملی مدیریت کرونا منطبق نیست و درخواست افزایش سرعت را به ویژه در استان‌هایی که عقب هستند، داریم.

مصطفی سراج درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در مراکز بهزیستی، اظهار کرد: تا روز جمعه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) کل واکسیناسیون انجام شده ۱۷ هزار و ۴۸۱ نفر یعنی ۲۴.۶ درصد کل افراد مقیم و پرسنل مراکز دوز مرحله اول واکسیناسیون را دریافت کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۹۸ نفر نیز دوز مرحله دوم واکسیناسیون را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: جمع تزریق برای کل سالمندان و پرسنل مراکز سالمندان ۱۵ هزار و ۱۰ نفر یعنی ۷۱.۴ درصد کل مراکز سالمندان و جمع تزریق برای سایر افراد مقیم ۲۴۷۱ مورد یعنی حدود پنج درصد کل افراد سایر گروه‌ها است.

سراج افزود: کمترین تزریق واکسن نسبت به افراد مقیم و پرسنل مراکز به ترتیب مربوط به استانهای گلستان، خراسان شمالی، اصفهان و فارس است. در دو استان گلستان و خراسان شمالی این آمار حتی به ۵۰ درصد هم نرسیده است. بیشترین میزان واکسیناسیون استانها نیز به ترتیب مربوط به استانهای لرستان، خوزستان آذربایجان شرقی و یزد است.

مدیرکل مراکز مراقبتی بهزیستی کشور همچنین این را هم گفت که نظر به اینکه واکسیناسیون سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت ذهنی و جسمی و افراد دارای اختلالات روانی در استانها آغاز شده است، از این پس گزارشات در سه بخش به تفکیک کل افراد مقیم، سالمندان و سایر گروه‌ها ذکر می‌شود.

به گفته وی آمار سالمندانی که در مراکزی مثل روانی و جسمی بودند و پیش‌تر در گروه سالمندان محاسبه می‌شدند از این پس در گزارش سایر گروه‌ها ذکر می‌شود.

سراج در پایان گفت: با توجه به مصاحبه اخیر مسئولان وزارت بهداشت که اعلام کردند فاز اول در حال لکه گیری است، امیدواریم کلیه افراد مقیم و پرسنل مراکز در کوتاه ترین زمان ممکن در این لکه گیری، واکسن مورد نیاز را دریافت کنند.

۴۷۲۳۷

منبع: ایسنا
"