به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : فرحناز قائدامینی گفت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس نگرانیها درباره تعلیم و تربیت دانشآموزان افزایش یافت اما دبیران مقطع متوسطه اول و دوم استان با اقدامات جهادی به سرعت به زیست بوم جدید آموزش کوچ کردند و خود و دانشآموزانشان را با این زیستبوم سازگار کردند.
قائدامینی ادامه داد: دبیران استان با همکاری و هدایت معاونت آموزش متوسطه ادارهکل آموزشوپرورش استان به صورت جهادی دست به تولید محتواهای تصویری و کتبی با کیفیتی کمنظیر زدند و در نتیجه این تلاشها موفق به کسب رتبههای متعدد کشوری در زمینه تولید محتوا در دروس کار و فناوری، حسابداری، شیمی و زیستشناسی شدند.
وی ادامه داد: بزرگترین نگرانی دانشآموزان و اولیا در مقطع متوسطه در رابطه با امتحانات نهایی پایه دوازدهم از جهت اهمیت این امتحانات در آینده تحصیلی دانشآموزان بود؛ که در همین راستا ۱۰۲۰ دقیقه برنامه تلویزیونی بررسی و حل نمونه سوالات امتحان نهایی سالهای گذشته در دروس شیمی، فیزیک، زیستشناسی، حسابان، زبان انگلیسی، ریاضی علوم تجربی و ریاضی علومانسانی تولید و با همکاری صداوسیمای مرکز استان از شبکه استانی جهانبین پخش شد.
وی همچنین به تولید محتوای تصویری تدریس دروس اشاره کرد و گفت: با تلاش حوزه معاونت اموزش متوسطه آموزش و پرورش استان و تلاشهای جهادگرانه همکاران فرهنگی استان ۵۸ عنوان محتوای آموزشی در دروس عربی، ادبیات فارسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، علوم تجربی و زیستشناسی پایههای هفتم تا دوازدهم نیز تولید شد و از طریق شبکه شاد در اختیار دانشآموزان سراسر کشور قرار گرفت و همچنین در سراسر استان در قالب لوح فشرده به دست دانشآموزانی که به فضای مجازی دسترسی نداشتند رسانده شد.
مدیرکل آموزشوپرورش چهارمحالوبختیاری با بیان اینکه در دوران کرونا برای کلیه دروس متوسطه اول و دوم توسط گروههای آموزشی درسنامه تهیه و تدوین شده است گفت: ۱۵۰ عنوان درسنامه برای کلیه دروس مقطع متوسطه اول و دوم تهیه شد و از طریق شبکه شاد و سایت اداره تکنولوژی و بررسی محتوا مقطع متوسطه در اختیار دانشآموزان قرار گرفت و دانشآموزانی که به فضای مجازی دسترسی نداشتند درسنامهها را به صورت چاپی و از طریق مدیر مدرسه خود دریافت کردند.
قائدامینی در ادامه گفت: در مدت شیوع ویروس کرونا در مدارس منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ که به علت عدم وجود زیرساختهای لازم دانشآموزان به فضای مجازی دسترسی نداشتند، کلاسها به صورت حضوری با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار میشد و همچنین در سایر نقاط استان که دانشآموزان به فضای مجازی دسترسی نداشتند، دبیران پرتلاش استان از طرق مختلف وضعیت آموزشی و تحصیلی آنها را رصد و پیگیری نمودند.
48