مهر نوشت :

عضو کمیته سه نفره منتخب رئیس جمهور سکوت کمیته سه نفره اصولگرایان را دلیل عدم فعالیت ندانست.

حدادعادل در مورد ادغام وزارتخانه، عزل وزرا و سرپرستی رئیس جمهور بر وزارت نفت نکاتی را عنوان کرد که در پی می آید:

*باید اصل موضوع ادغام این وزارتخانه ها در دستور کار مجلس قرار بگیرد تا مجلس نیز وجود این وزارتخانه های ادغام شده پیشنهادی را تصویب کند؛ پس از این روال، رئیس جمهور، وزیر مربوطه را معرفی خواهد کرد تا مجلس به این وزرا رای اعتماد بدهد.

*مجلس این پیشنهاد را نگه می دارد تا ابتدا اصل وجود وزارت امور زیربنایی را بررسی کند و بعد از اینکه اصل وجود این وزارتخانه تصویب شد به موضوع رای اعتماد به وزیر پیشنهادی رئیس جمهور رسیدگی خواهد کرد.

* در مورد عل وزرا ز اختلاف نظری در این زمینه وجود داشت و رئیس جمهور فکر می کرد که این کار درست است در حالیکه مجلس و شورای نگهبان نظر دیگری داشتند که این موضوع به زودی جمع خواهد شد.

*رئیس جمهوری در مورد سرپرست وزارت نفت  از نظر شورای نگهبان تبعیت خواهد کرد و اگر شورای نگهبان سرپرستی رئیس جمهوری بر وزارت نفت را خلاف قانون اساسی بداند با توجه به اینکه شورای نگهبان آخرین مرجع تفسیر قانون اساسی است مجلس و دولت از نظر شورای نگهبان تبعیت می کنند.

*رئیس جمهور در مصاحبه اخیر خود گفتند که گروهی از دولت در حال مذاکره با گروهی از مجلس در این زمینه هستند. با این اوصاف چون هفته گذشته مجلس تعطیل بود من اطلاعی از این مذاکرات ندارم و امروز نیز با توجه به حضور در لرستان خبری از این موضوع ندارم، باید برگردم و ببینیم که آیا چنین مذاکراتی صورت گرفته و اگر گرفته به چه نتیجه ای رسیده است.

*من به عنوان یک نماینده مخالف ادغام سازمان ملی جوانان با تربیت بدنی در یک وزارتخانه بودم ولی به هر حال مجلس این موضوع را به تصویب رساند و حال باید دید که آیا قرار است به همین شیوه اجرا شود یا اینکه مذاکرات یک راه دیگری را پیشنهاد خواهد کرد. به هر صورت هر راه دیگری هم باشد باید بر طبق قانون باشد و قانون هم در حال حاضر می گوید که باید این وزارتخانه به این صورت تشکیل شود.

*در اینکه کمیته سه نفره سکوت کرده شما درست می گویید ولی این سکوت به معنی عدم فعالیت این هیئت نیست. برنامه های این کمیته برای انتخابات آینده نیز به زودی اعلام خواهد شد.

 /27214

منبع: مهر